عاشوری مطرح کرد؛رؤسای اداره‌هایی که در طرح گازرسانی فومن اخلال ایجاد کنند باید در مناطق دورافتاده مدیریت کنند

 

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی از اتمام پروژه گازرسانی شهرستان فومن تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: امسال روستاهای بالای ۲۰ خانوار فومن از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

ناصر عاشوری بعد از ظهر امروز در نشست شوراهای اسلامی بخش مرکزی این شهرستان با اشاره به اهمیت پروژه گازرسانی اظهار کرد: حجم پروژه گازرسانی بسیار بالاست و باید جهادی عمل شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از مشکلات پیش آمده درس بگیریم، افزود: قرارداد پیمانکاران پروژه گاز شهرستان هشت ماهه است، اما اگر همکاری صورت نگیرد پروژه گازرسانی ممکن است تا هشت سال طول بکشد.

وی سهل‌انگاری‌ها را موجب خسارت زیادی دانست و گفت: مسئولان شهرستان و روستاها باید موانع اجرایی این پروژه را برطرف کنند و هرجا که موانع نباشد مشعل گاز سریع‌تر روشن می‌شود.

طرح گازرسانی ۳۶۰ روستای گیلان / رؤسای اداره‌هایی که در طرح گازرسانی فومن اخلال ایجاد کنند باید در مناطق دورافتاده مدیریت کنند

عاشوری با تصریح بر اینکه ۳۶۰ روستای گیلان در طرح گازرسانی قرار دارند، متذکر شد: از این تعداد، ۹۸ روستا سهم فومن و شفت بوده و درصد گازرسانی فومن اکنون ۵۸ درصد است که تا پایان سال جاری به ۹۹ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه اعتبار پروژه گازرسانی مذکور تامین شده است، خاطرنشان کرد: پیمانکار نباید در اجرا مشکلی داشته باشد و حساسیت بنده در اجرای دقیق و تحویل به موقع پروژه است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با ابراز گله‌مندی از برخی انتقادهای تخریبی و غیرمنطقی در استان، تصریح کرد: اگر کاستی باشد نماینده را مسئول می‌دانند، اما زمانی که با پیگیری‌های شبانه‌روزی نماینده اقدامی به اتمام می‌رسد، تنها دولت را مجری می‌دانند و تصور می‌کنند که کارها به خودی خود انجام شده است.

وی فومن را دارای میانگین آسفالت ۷۰درصدی در بین شهرستان‌های گیلان دانست و یادآور شد: فومن دارای مقام نخست آسفالت گیلان است.

عاشوری از اتمام پروژه گازرسانی شهرستان فومن تا اواخر امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی حمایت از دولت را وظیفه همگان دانست و یادآور شد: وظیفه ما حمایت از دولت است تا با همدلی و همکاری برای مردم رفاه و آسایش را به ارمغان بیاوریم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دولت و مجلس باید پشت هم باشند و در لایحه ۹۳ به دولت مجوز فاینانس‌های خارجی و داخلی در پروژه‌ها داده شده است.

وی خواستار همکاری و حمایت مسئولان اداره‌های شهرستان از طرح گازرسانی روستاها برای رفاه و تحقق این خواسته به‌حق مردم شد و تصریح کرد: رؤسای اداره‌هایی که در طرح گازرسانی شهرستان فومن اخلال ایجاد کنند، باید در مناطق دورافتاده مدیریت کنند.

عاشوری با اشاره به اجرای ۶۰ کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی شهرستان فومن، افزود: انجام این پروژه‌ها از اجراییات دولت بوده و در حال تحقق یافتن است.

فرماندار فومن نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: هماهنگی و همکاری موجب تسریع در انجام پروژه می‌شود و اکنون فومن به کارگاه عمران و آبادانی مبدل شده است.

میرشمس مومنی‌زاده با بیان اینکه پروژه عظیم گازرسانی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهرستان فومن است، گفت: تا پایان سال جاری روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد نعمت گاز نخواهیم داشت.

وی همکاری شوراها و دهیاران را در طرح مذکور بسیار با اهمیت بیان کرد و گفت: در فصل گرما و تابستان باید درصد بالایی از پروژه به انجام برسد تا در فصل سرما، بارندگی موجب اخلال در کار نشود.

فرماندار فومن با اشاره به اهمیت پیگیری شوراها و دهیاران روستاها در رفع موانع خط انتقال لوله‌های گاز یادآور شد: پیگیری‌های لازم از پروژه‌های شهرستان صورت می‌گیرد.

بخشدار مرکزی فومن نیز در مراسم مذکور با بیان اینکه در گذشته و در ۲۵ سال شهرستان به میانگین ۵۸ درصد گازرسانی رسیده بود، گفت: میانگین گازرسانی شهرستان فومن در اقدامی بی‌سابقه در مدت هشت ماه به ۹۹ درصد خواهد رسید.

احمد نوروزی با بیان اینکه شوراها و دهیاران باید با پیمانکار و مسئولان گاز شهرستان و استان همکاری داشته باشند گفت: قول داده شد تا پروژه گازرسانی در بخش مرکزی با هیچ مانعی برخورد نکند.

گازرسانی ۶۶ روستای فومن تا پایان سال جاری

رئیس شرکت گاز فومن نیز در نشست مذکور با بیان اینکه ۶۵ روستای این شهرستان تا پایان سال گازرسانی می‌شود، اظهار کرد: در گذشته شاهد عدم همکاری برخی از روستاییان با طرح گاز رسانی بودیم و این امر موجب اخلال در گازرسانی‌ها شده بود، در حالی که اجرای این طرح برای مالکان املاک در روستاها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

مظاهر حبیب‌زاده با بیان اینکه یک ایستگاه تقویت فشار گاز در روستای گوشلوندان احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح گازرسانی ۱۱ روستای خوشه رودپیش شامل مناطق «ازبر بالا و پایین»، پیران، راسته کنار، لادمخ، معاف محله، میرمحله، مالوان، کیابان و گراکو تا ماه آینده آغاز می‌شود.

وی با اشاره به قرارگیری ۱۱۷ کیلومتر لوله گاز در خوشه گازرسانی رودپیش فومن، یادآور شد: در این طرح ۱۱۲ کیلومتر لوله پلی‌اتیلن و پنج کیلومتر لوله فلزی ۶ اینچ تقویت فشار نصب می‌شود.

این مسئول از نصب یک‌هزار و ۸۰۰ علمک گاز خبر داد و خاطرنشان کرد: برای نخستین بار خرید کالا به عهده پیمانکار است و پیمانکار متعهد شده تا هشت ماه دیگر پروژه گازرسانی مذکور را به اتمام برساند.

وی با اشاره به اینکه در خوشه گازرسانی روستای «رودپیش» فومن چهار تیم مشغول گازرسانی می‌شوند، متذکر شد: مصالح این پروژه کمتر از یک ماه تامین و تخلیه می‌شود.فارس

کلیدواژه ها : , , ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :