دکتر رنجبر در دومین همایش ملت امام حسین (ع) در فومن؛ در فضای مجازی صفحاتی که حاوی تصاویر شهید سلیمانی است، توسط گردانندگان شبکه‌های اجتماعی بسته می‌شود، زیرا دشمنان از آن نام شهید سلیمانی می ترسند.

به گزارش صبح فومن؛ دکتر محمود رنجبر دبیر همایش ملی ادبیات پایداری در استان گیلان؛ در این همایش به انواع جنگ ها در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: جنگ ها را می توان به طور کلی به سه بخش تقسیم بندی کرد طوری که جنگهای دیگر در این دسته بندی ها جای می گیرند مانند جنگهای مرزی، جنگهای معنوی و جنگ شکست انسانیت.

وی افزود: در طول ۲۰۰ ساله گذشته، هر بار جنگی پیش آمده که ایران در آن درگیر بوده بخشی از خاک کشور از آن جدا می شد اما در جنگ ۸ ساله که با حمایت ۳۶ کشور از رژیم بعث عراق همراه بود، چنین چیزی دیده نمی شود.

دکتر رنجبر با اشاره به ترس و دلهره دشمن از ذکر نام و یاد حاج قاسم در فضای مجازی تاکید کرد: اینکه مشاهده می‌کنیم، در فضای مجازی صفحاتی که تصاویر شهید سلیمانی را منتشر می‌ کنند توسط گردانندگان این شبکه‌های اجتماعی بسته می‌شود نشان دهنده این است که آنها از آن پتانسیل که در نام شهید سلیمانی هست می ترسند.

رنجبر به بعد شخصیتی شهدا به ویژه سردار شهید سلیمانی پرداخت و گفت: شهید سلیمانی میراثی است که از گذشته های دور به دست ما رسیده است.

فرماندهی سپاه فومن سرهنگ جعفری در اختتامیه دومین همایش ملت امام حسین (ع) در روز یکشنبه ۱۲ دی ماه با اشاره به اهمیت شخصیت سردار سپهد قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی در طول دوران حیات خود خدمات بی‌نظیری به ایران اسلامی انجام داد و همه ما مدیون این شهید بزرگوار هستیم.

سرهنگ جعفری با اشاره به اینکه انقلابی عمل کردن از انقلابی بودن اهمیت بیشتر دارد افزود: «حاج قاسم» در تمام صحنه‌های خطر وسط میدان بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی با شجاعت، مقاومت، ایستادگی و ولایت پذیری در بین مردم شناخته شده است، تصریح کرد: تاریخ نرمش قهرمانانه و مجاهدت‌های این شهید والامقام را ضبط و ثبت کرده است.

فرماندهی سپاه فومن افزود: مکتب حاج قاسم، مکتب امام خمینی(ره) است که پس از آن با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، این اندیشه تا قلب اروپا رفته و دنیا را فرا گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: شهید سلیمانی و مکتب حاج قاسم مکتب اخلاص، بصیرت و زمان‌شناسی و ذوب شدن در ولایت است.

یوسف نیک انجام رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن به دومین همایش ادبی ملت امام حسین (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع شهادت سردار سپهد قاسم سلیمانی، فراخوانی از سوی این اداره در هفتم آذر ماه سال جاری منتشر شد که با استقبال اهالی فرهنگ و ادب همراه بود و تعداد ۴۹۷ اثر (تعداد ۲۹۸ اثر شعر و ۱۹۹ اثر نثر) از سراسر کشور به دبیرخانه دومین دوره همایش ملت امام حسین (ع) ارسال شد

این مسئول تصریح کرد: آثار رسیده توسط داوران نامی کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و سه اثر در هر بخش شایسته تقدیر شناخته شدند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن در پایان خاطر نشان کرد: قرائت شعر توسط محمد صادق باقی زاده، رضا نیکو کار از شاعران آیینی برجسته کشور، اجرای زنده خوشنویسی علیرضا اخلاقی، پخش کلیپ و اهداء جوایز به برگزیدگان از اهم برنامه های این همایش ادبی عنوان کرد.روابط عمومی اداره ارشاداسلامی

این خبر را به اشتراک بگذارید :