تشریح ظرفیت های طرح کارورزی و تعاونی توسعه عمران شهرستان در مصاحبه با حجت عمویی ریاست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شفت”

به گزارش روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شفت؛ حجت عمویی در خصوص اهمیت و تبیین طرح کارورزی اظهار داشت: یکی از اقدامات مناسب و کارآمدی که در برنامه اشتغال فراگیر خواهیم داشت بحث کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که در دستور کار این اداره قرار دارد. 

وی در تشریح این طرح و مزایای آن گفت:  از عمده ترین مشکلات فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما، فاقد مهارت بودن و نداشتن سابقه شغلی است که با اجرای طرح کارورزی می‌توان این نقص را برطرف کرد و مشکلات این گروه از افراد جامعه برطرف شود. وی خاطرنشان کرد: ذی نفعان این طرح علاوه بر فارغ التحصیلان دانشگاهی کارفرمایان،کارآفر ینان بخش خصوصی و همچنین تعاونی ها هستند که در این طرح به منظور ترغیب کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی به جذب نیروي کار جوان، چنانچه طی اجراي قانون برنامه نسبت به جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدرك حداقل کارشنا سی به صورت کارورزي اقدام نمایند، از پرداخت سهم بیمه کار فرما براي مدت دو سال از تاریخ شروع به کار معاف می‌باشند.

دوره کارورزی یک دوره زمانی حداکثر ۲ ساله است که طی آن کارورز به منظور کسب تجربه و ارتقا مهارت در کارگاه حضورخواهد داشت وحداکثر ۳ ماه از شروع این دوره زمانی، به عنوان دوره مقدماتی کارورزي محسوب می شود. کارورز در طی این دوره، توسط وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی تحت پو شش بیمه مسئولیت وحادثه قرار گرفته وپس از پایان این دوره، یک مرحله کمک هزینه کارورزي دریافت نموده و در دوره فوق مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی نخواهد بود.

کارفرمایان متقاضی جذب کارورز می‌توانند پس از مراجعه به سایت https://karvarzi.mcls.gov.ir  و ثبت نام به عنوان بنگاه متقاضی معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروي کار موجود، جذب نمایند. مبناي تعیین تعداد کارورز در کارگاههاي دایر و فعال براساس میانگین تعداد بیمه شدگان در ۱۲ ماه گذشته می باشد.

حجت عمویی در ادامه با اشاره به تشکیل و ایجاد شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شفت گفت شرکتهای تعاونی توسعه و عمران با هدف جمع آوری سرمایه های کوچک و تبدیل کردن آن به سرمایه های بزرگ گامی بلند در توسعه شهرستان خواهند بود .وی افزود : تعاون یکی از آموزه های دینی و مذهبی ما است و در قانون اساسی کشورمان نیز مورد تاکید قرار گرفته است .همه افراد حقیقی که متولد یا ساکن یا شاغل در شهرستان شفت باشند می توانند با خرید برگه های سهام عضو این تعاونی شهرستانی شوند.حداقل تعداد اعضا جهت ثبت این تعاونی باید به میزان نیم درصد  جمعیت شهرستان بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :