امام جمعه فومن با بیان اینکه، اخذ حقوق های نجومی توسط عده ای نورچشمی در شان نظام جمهوری اسلامی نیست، گفت: نماینده مردم در مجلس به عنوان قانونگذار و ناظر قانون در این خصوص ورود کند.

در شان نظام اسلامی نیست که عده ای نور چشمی حقوق های نجومی بگیرند و کارمندان/ نماینده مجلس به عنوان قانونگذار و ناظر بر قانون و مطالبه گر حقوق مردم وارد میدان شود و به  جوانان و مطالبه گران بسیجی که حامی حق مردم هستند کمک کنند.

مهدی یوسف زاده /به گزارش صبح فومن؛حجت الاسلام نقدی در ابتدای خطبه اول با تاکید نمازگزاران به تقوای الهی و اشاره به آیه ۱۹۷ سوره بقره قرآن مجید بیان داشتند ؛وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ الزّادِ التَّقْوى.

و زاد و توشه تهيه كنيد، كه بهترين زاد و توشه، پرهيزكاري و تقوا است.

دکتر نقدی بیان داشت که این دلالت دارد که مسیری در پیش داریم و جایی که حرف از توشه می شود عقل درک می کند که خبری در راه است و هر پیامبری بعد از «توحید» خبر به «معاد »را داده است و برای حرکت به سوی آخرت تا اینکه به موفقیت ختم شود، باید عمل صالح داشته باشیم.

امام جمعه فومن بیان داشت : نیاز است به فرصت عمر توجّه و انتخاب خوبی داشته باشیم که بهترین توشه ها «تقوا » می باشد.

حجت الاسلام نقدی در تعریف تقوا اینطور بیان داشتند که در یک مسیر تاریک چه طور با احتیاط حرکت میکنیم و گام بر می دارید بله، انسان باتقوا بی محابا قدم بر نمی دارد.

ایشان در ادامه مطلبی از شیخ جعفر شوشتری نقل کردند که در گعده علمی صحبت از ترسناک ترین آیه قران شد که آیه ای از سوره الحاقه حرف به میان آمد که درباره عذاب جهنّم است ولی شیخ جعفر فرمودند ترسناک ترین آیه این است. 

هَٰذَآ إِنَّا نَسِينَٰكُمۡ.كه ما [هم] شما را واگذاشته ايم.سوره سجده آیه ۱۴

دکتر نقدی فرمودند؛ اگر خداوند کسی را فراموش کند این دیگر خط قرمز است و دیگر راه برگشت ندارد، تقوا می گوید در زندگی خود محتاط باشید،خداوند را در نظر داشته باشید هر چند خطاهای انجام دهید لکن اصلاح کنید و مقصد نهایی خداوند باشد.

حجت الاسلام نقدی در خطبه دوم نیز با تاکید بر برنامه ریزی مومنین برای شرکت در فریضه الهی نماز جمعه بیان داشتند که نماز جمعه تا آنجا اهمیت دارد که یک سوره در قرآن به نامش وجود دارد.

وی گفت هشتم آذر، دور جدید مذاکرات هسته ای آغاز می شود ولی دشمن جو سنگینی برای مذاکره کنندگان به وجود آورده و با مدیریت آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس سیاه نمایی های شکل داده اند و ابراز نگرانی از برنامه هسته ای ایران اسلامی داشته اند که این کار ها برای عدم دسترسی ایران به نتیجه مطلوب صورت میگیرد.

حجت الاسلام نقدی گفت: نمایش تکراری تحریم و سفر رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، حکایت از این دارد که دشمن از قدرت ایران اسلامی وحشت دارد و با این مقدمه سازی ها می خواهند حداقل سود را ایران اسلامی در دور جدید مذاکرات ببرند، ولی با پشتیبانی مردم و درایت و توکل  فرزندان این کشور عزیز با قدرت وارد مذاکرات خواهند شد تا به نتیجه مطلوب برسند انشاالله.

دکتر نقدی در فراز دیگری اشاره به مطالبه چندین سال قبل مقام معظم رهبری درباره مقابله با حقوق های نجومی داشتند و از دولت، مجلس و قوه قضائیه خواستند که به این قبح ظالمانه برخورد کنند.

وی گفت در سالیان گذشته متاسفانه اراده ای برای مقابله با این قبیح ظالمانه نبوده است ولکن از این دولت که داعیه دار شعارها و تصمیمات انقلابی است این مطالبه وجود دارد که به این خواسته رهبری اهتمام داشته باشند‌. 

خطیب جمعه فومن گفت : در شان نظام اسلامی نیست که عده ای نور چشمی حقوق های نجومی بگیرند و کارمندان و کارگران عزیز  با حقوق حداقلی زندگی کنند، این دهن کجی به خون شهدا است، البته مجلس انقلابی هم باید قوانین را اصلاح کند.

وی گفت؛ به نظر می آید شرط اول برای جلوگیری از حقوق های نجومی این است که خود مسئولین به دریافت حقوق متعارف قانع باشند و الّا اگر خود نمایندگان دنبال حقوق و مزایا باشند معلوم است که پنج سال از مطالبه گری رهبری عظیم الشان می گذرد و اتفاقی نمی افتد، لذا پیشنهاد من این است که دولت و مجلس و اول از خودشان شروع کنند.

دکتر نقدی در ادامه درباره مطالبه گری عده ای جوان که مودبانه خواستار توضیح و روشنگری در مورد زمین های شهری هستند بیان داشتند که این زمین ها چه طور در حال حاضر در آنها منازل مسکونی شخصی ساخته شده است و با چه قانونی زمین ها واگذار شده است در حالی که نیازمندان زیادی وجود دارند که نیاز به این زمین های دولتی دارند.

وی گفت؛ نماینده محترم به عنوان قانونگذار و ناظر بر قانون و مطالبه گر حقوق مردم وارد میدان شود و به این جوانان و مطالبه گران بسیجی که حامی حق مردم هستند کمک کنند.

ایشان در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج و عرض تبریک به بسیجیان ،فرمودند مقام معظم رهبری این اوصاف را برای بسیجیان بیان می کنند:

۱) بسیجی سیاسی است ولی سیاست زده نیست.

۲) بسیجی مجاهد است ولی اهل افراط و بی انظباطی نیست.

۳) بسیجی عمیقاً متدین است ولی متحجّر و خرافی نیست.

۴) اهل جذب حداکثری است ولی اهل تساهل در اصول خود نیست.

۵) بسیجی طرف دار علم است ولی علم زده نیست.

۶) بسیجی پایبند به اخلاق است ولی ریا کار نیست.

۷) بسیجی پاسدار خطوط حق است.

همچنان که امام «رضوان الله تعالی علیه» می فرمایند : بسیج لشکر مخلص خداست و من همیشه به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدادند میخواهم با بسیجیان محشور شوم.

حجت الاسلام نقدی در پایان فرمودند باید بسیجیان توسط مسئولین حمایت شوند چون این بسیجیان در همه عرصه ها حضور دارند تا نظام با قوت به پیش برود.روابط عمومی ستادنمازجمعه

این خبر را به اشتراک بگذارید :