بعضی از بلاهای طبیعی قابل پیشگری هستند مانند سیل، طغیان رودخانه ها و از این قبیل حوادث و در این راستا ادارات مربوطه حتماً اتاقهای فکری تشکیل دهند، برای جلوگیری از این اتفاقات تا در زمان حوادث دچار بی برنامگی نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نقدی در خطبه اول نماز جمعه فومن با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از فوائد تقوا عبارت است از اینکه، اهل تقوا طبق فرمایش قرآن کریم در روز قیامت با امام عادل به قرب الهی خواهند رسید. “یَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ ” «به یاد آر

مهدی یوسف زاده / به گزارش صبح فومن به نقل از بهجت خبر؛ حجت الاسلام والمسلمین نقدی در خطبه اول نماز جمعه فومن با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از فوائد تقوا عبارت است از اینکه، اهل تقوا طبق فرمایش قرآن کریم در روز قیامت با امام عادل به قرب الهی خواهند رسید. “یَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ ” «به یاد آر روزی که ما هر گروهی از مردم را با پیشوایشان (به پیشگاه حقیقت) می‌خوانیم» در روز جزا، یکی از ثمرات تقوا این می شود که همراه امامان عادل و صالح محشور می شوند.

امام جمعه فومن در رابطه با شهادت امام حسن عسگری(ع) اظهار کرد: امروز مصادف است با شهادت امام حسن عسکری«علیه السلام»، ضمن عرض تسلیت این مصیبت باید بگویم در فرازی از زندگی امام حسن عسکری(ع) مشاهده می کنیم که شیعیان به تقوای امام شناسی خودشان نتوانستند عمل کنند و اینان فقط در اسم شیعه بودند و در این راستا امام حسن عسکری(ع) در مورد اینان بیان داشتند: شک شیعیان به امامشان در هیچ یک از دوره پدرانم به اندازه دوره من نبوده است.

وی در ادامه افزود: همیشه و همه ظلم ها از سوی غیرمسلمانان نبوده بلکه هم مسلکان ما هم به معصومین _علیهم السلام ظلم کرده اند، همچنان که امام حسن عسکری(ع) گلایه می کند که هیچ یک از پدرانم آن گونه که من تحت شک و تهدید شیعیان بودم قرار نگرفتند تا جایی که برای امام نامه نوشتند و خواستند در قبال اموالی که به امام داده اند گزارش بگیرند که چگونه خرج شده است!

وی متذکر شد: مطالبه شفاف سازی کار خوبی است ولی نه از امام معصوم(ع).

حجت الاسلام نقدی در آغاز خطبه دوم فرارسیدن هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی بیان داشت: مسئولین نیروی انتظامی باید جایگاه و منزلت خود را قدر بدانند و در مواجهه با ارباب رجوع کمال احترام و تکریم را داشته باشند ولی در خصوص برخورد با متخلفین شدید و غلیظ باشند و مردم و مسئولین باید از نیروی انتظامی که یکی از ارکان امنیت آفرین در کشور است حمایت خود را داشته باشند و به هر بهانه ای نباید این نیرو هزینه شود.

امام جمعه فومن با اشاره به رخداد بلایای طبیعی تاکید کرد: بعضی از بلاهای طبیعی قابل پیشگری هستند مانند سیل، طغیان رودخانه ها و از این قبیل حوادث و در این راستا ادارات مربوطه حتماً اتاقهای فکری تشکیل دهند، برای جلوگیری از این اتفاقات تا در زمان حوادث دچار بی برنامگی نباشیم.

نقدی با اشاره به انفجار مسجدی در استان قندوز افغانستان که منجر به جان باختن تعداد زیادی از مردم نمازگزار شد ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی تبیین کرد: یکی از کارهای شیطانی آمریکا احیای داعش در افغانستان است، تا با ایجاد ناامنی حضور سابق خویش را توجیه کند و مجددا در امورات آنجا دخالت نماید، البته آمریکا براین باور است که داعشی ها قادر به برهم زدند امنیت در این کشور هستند و گروهگی هستند که می تواند ایران را اذیت کند، ولی ایران اجازه این کار را نخواهد داد و همانند همیشه تودهنی محکمی را به آمریکا خواهد زد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :