عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ؛مسئولان باید تجهیزات آتش‌نشانی را به‌روز کنند

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، حفظ و ارتقا کیفیت عملکرد نیروی انسانی در آتش‌نشانی را در گروی تامین رفاه و به روزرسانی تجهیزات مورد نیاز این قشر دانست.

به گزارش صبح فومن؛ ضمن تبریک به مناسبت روز آتش‌نشان در مورد انتشار خبری مبنی بر کمبود جدی نیرو در این حوزه، گفت: آتش‌نشانان از شغل پرخطری برخوردار بوده و زحمات و تلاش بسیاری را برای نجات جان افراد متحمل می‌شوند، بنابراین برای آنها آرزوی سلامتی و تندرستی دارم. همچنین جای دارد یاد شهدای آتش‌نشان را نیز گرامی بداریم و به روان پاکشان درود بفرستیم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید آتش‌‎نشان فردی است که در زمان بروز خطر برای نجات جان، ناموس و مال مردم به موقع و با سرعت عمل بالا وارد می‌شود تا آسیب و خسارات وارد شده را به حداقل برساند و در این راه با روحیه ایثارگرانه از جان خود نیز می‌گذرد.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که نه تنها سازمان آتش‌نشانی بلکه همه سازمان‌ها برای حفظ و ارتقا کیفیت عملکرد نیروی انسانی باید مورد توجه قرار دهند، دادن روحیه به کارکنان است، همچنین باید به ابعاد مختلف زندگی آنها چه در محیط کار و چه خانواده توجه کنند که یکی از این ابعاد مربوط به حقوق و دستمزد و خدمات اداری نیروها است که مسلما تاثیر مستقیم بر روحیه این افراد دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید پیرامون ارتقا وضعیت آتش‌نشانان مورد توجه قرار گیرد این است که به دلیل اینکه شرایط شغلی آنها بسیار حساس و پرخطر بوده باید از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور به طور کامل بهره‌مند شوند و به گونه‌ای از این افراد حمایت شود که بدون داشتن هیچ دغدغه‌ای با آرامش به انجام وظایف و ماموریت‌های خود بپردازند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نکته دیگری که مسئولان مربوطه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، تامین تجهیزات و امکانات مدرن و به‌روز برای آتش‌نشانان است تا احتمال بروز خطر برای آنها به حداقل برسد، همچنین از میزان فشار کاری که به این افراد تحمیل می‌شود، کاسته شود./خبرگزاری ملت

این خبر را به اشتراک بگذارید :