امام جمعه فومن طی پیامی ۱۷ مردادماه روز خبرنگار را تبریک گفت

بسم الله الرّحمن الرّحیم  

” وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ” سوگند به قلم و آنچه مینویسند.

خـداى سـبـحان در اين آيه شریفه به قلم و آنچه با قلم مى نويسند سوگند ياد كرده، و از ظاهر سياق آیه برمى آيد از ايـن جـهت اين سوگند را ياد كرده كه قلم و نوشته از عظيم ترين نعمت هاى اسـت، كـه خـداى تـعالى بشر را به آن هدايت كرده، به وسيله آن حوادث غايب از انظار و مـعـانى نهفته در درون دلها را ضبط مى كند، و انسان به وسيله قلم و نوشتن مى تواند هر حادثه اى را كه در پس پرده مرور زمان و بعد مكان قرار گرفته نزد خود حاضر سازد، پس قلم و نوشتن در عظمت، دست كمى از كلام ندارد.

در عـظـمـت ايـن نـعمت همين بس كه خداى سبحان بر انسان منّت نهاده كه وى را به سوى قـلم هـدايـت كـرده، و طـريق استفاده از اين نعمت را به او ياد داده، و درباره قلم فرموده : (عَلَّمَ بِالقَلم عَلَّم الانسانَ ما لَم يَعلَم ).

بـنـابر اين، سوگند خوردن خداى تعالى به قلم، و آنچه مى نويسند سوگند به يكى از نـعـمـت های ارزشمند است که برخی از صاحبان فکر و اندیشه از  آن برخوردارند.

 روز هفدهم مرداد سالروز شهادت خبرنگار مرحوم؛ شهید محمود صارمی را گرامی داشته و این روز را به خبرنگاران ثابت قدم در صراط حقّ و صداقت تبریک عرض نموده و برای همه عزیزان سلامتی و عاقبت به خیری را آرزومندم.

محمدامین نقدی 

۱۴۰۰/۵/۱۷ شهرستان فومن.

این خبر را به اشتراک بگذارید :