مسئول بسیج سازندگی فومن: ظرفیت زنان روستایی فومن برای تحقق اقتصاد مقاومتی به‌کارگیری می‌شود

به گزارش صبح فومن؛مسئول بسیج سازندگی فومن با اشاره به نقش آفرینی زنان روستایی این شهرستان در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: ظرفیت اعطای تسهیلات بانکی از سقف ۷ تا ۳۰ میلیون تومان را برای متقاضیان فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی داریم.

ناصر جوانمرد ضمن اشاره به اینکه ما در سنوات گذشته هم در عرصه اقتصاد مقامتی فعالیت داشتیم اظهار داشت: عرصه فعالیت اقتصاد مقاومتی در سال ۹۴ شدت بیشتری پیدا کرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه فومن از اضافه شدن عرصه های صنایع تبدیلی به اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: امروز زنان خانه‌دار می توانند در عرصه‌های صنایع تبدیلی شامل راه‌اندازی و ایجاد صنایع‌کوچک تبدیلی نظیر بسته‌بندی، اسانس‌گیری، رب و عصاره، فرآورده لبنی، گوهر تراشی،گیاهان دارویی و غیره فعالیت کنند.

وی از راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک خانگی در شهرستان فومن خبر داد و افزود: این کارگاه‌ها می توانند باعث ایجاد اشتغال شوند همچنین با توجه به برگزاری کلاس‌های مشاور و راهنما توسط این نهاد مردمی، تاکیدکرد: این فعالیتها برای زنان روستایی و شهری آزاد است.

جوانمرد از اعطای تسهیلات و وسایل و دستگاه‌های مورد نیاز به زنان این شهر خبر داد و بیان کرد: امسال بخشی اضافه شده که زنان علاوه بر نگهداری دام‌های محلی در پرورش دام‌های چند قلو زا  نیز مشارکت کنند.

وی از اعطای تسهیلات بانکی بالغ بر ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی خبر داد و گفت: در این راستا آموزش و مشاوره و نظارت در قبل‌کار و پایان‌کار در تولید توسط مهندسین بسیج کشاورزی و همچنین مراکز ترویج صورت می‌گیرد.

مسئول بسیج سازندگی فومن نقش آفرینی زنان روستایی در طرح‌های اقتصاد مقاومتی را بیشتر و پر رنگتر دید و اعلام کرد: در عرصه اقتصاد مقاومتی پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی و تولید قارچ ، پرورش شتر مرغ،  زنبور عسل، ورمی کمپوست و دانه های روغنی نیز از عرصه‌های قابل توجه به خصوص در روستاهاست.

وی از اعطای وامهای ۷ تا ۳۰ میلیون برای متقاضیان خبر داد و گفت: اگر متقاضی بیشتر شود ما اعتبارات را از استان جذب و اعتبارات بیشتری می‌گیریم.تسنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید :