مسئولان نگاه مهربانانه نسبت به روستاها داشته باشند میتوان روستاها را آباد کرد و مهاجرت به شهر را کاهش داد/عکس

گفتگو با برادران اسمعیل زاده ساده فومنی مدیران مجموعه باغچه رستوران حاجی بابا: مسئولان نگاه مهربانانه نسبت به روستاها داشته باشند میتوان روستاها را آباد کرد و مهاجرت به شهر را کاهش داد

ابراهیم فلاح-به گزارش صبح فومن؛در کنار جاده سراوان در روستای حلقه سر باغچه رستوران حاجی بابا بمدیریت برادران اسمعیل زاده ساده فومنی دایر است که پذیرای خانواده ها و مهمانان می باشند که دارای غذاهای محلی هم است که بر آن شدیم تا گفتگویی را با آنها داشته باشیم.

DSC08182

*محمود اسمعیل زاده ساده فومنی از سهام داران شرکت لبنیاتی بهار

*هادی اسمعیل زاده ساده فومنی از فرهنگیان فومن

*ابوالقاسم اسمعیل زاده ساده فومنی از مدیران اسبق شهرداری رشت

*مهدی اسمعیل زاده ساده فومنی رییس اتحادیه صنف طلا فروشان شهرستان فومن مدیر مجموعه گفت:

چیزی حدود سه سال است از سال ۹۲ باغچه رستوران حاجی بابا را در روستای حلقه سر جاده سراوان افتتاح نموده ایم.

باغچه رستوران یک محیط خانوادگی است که پس از فوت پدر و مادرم فراهم کردیم تا وقت فراغت خود را بگذارنیم و تمام مسایل کاری و اداری و تصمیمات را در این مکان می گیریم.

بحث اقتصادی را داریم که آن هم خانواده مدیریتی که به من داده اند وقت های کاری خود را در اینجا می گذارنیم جوان پذیر نیستیم و عموما مشتری های ما خانوادگی است و مجرد نداریم. مکانی است ورزشی دارای میز پینگ پنگ و در حال حاضر محیط والیبال و فوتبال داریم و مکانی فرهنگی ورزشی است.

در این مجموعه سه نفر اشتغال دارند که از شهرستان فومن هستند.

DSC08159

DSC08158

تصمیمی که خانواده اتخاذ کرده است می خواهیم در این مکان جام رمضان فوتبال را برگزار نماییم و مسئولیت این جام را ابراهیم شادمند بر عهده دارند.

باغچه رستوران حاجی بابا دارای آلاچیق های شیشه ای و دارای گرما و سرما و در تابستان و زمستان محیط امنی است و این سبک در شهرستان فومن وجود ندارد که برای رفاه حال مهمانان است.

انواع غذاهای محلی را سرو می کنیم مهمترین آن باقالی قاتق و میرزا قاسمی مخصوص حاجی بابا است همراه با کولی شور.

در منطقه فومنات سعی کردیم سبک شرق گیلان را کسب نماییم و کباب متری داریم و شرایط اینگونه است که گوشت در اختیار شهروندان قرار می دهیم و خودشان درست می کنند و این سرگرمی است.

وی در ادامه به تشریح مشکلات روستای حلقه سر پرداخت.

مشکلات روستا بحث آسفالت است و دوم اینکه جاده ای که در حال تعریض است خطرناک است و شانه خاکی ندارد و اکنون دو سال است که در حال عملیات راهسازی هستند.

آب آشامیدنی روستا کاملا غیر بهداشتی و قابل شرب نیست و از آب چاه استفاده می کنیم.

کوچه های روستا خاکی است . سالن ورزشی سر پوشیده و امکانات تفریحی نداریم.

روستای حلقه سر با داشتن رودخانه مفرح و جذابی که دارد برای گردشگران می تواند جذاب باشد و در سیزده بدر مهمانان زیادی داریم که می توان برنامه ریزی کرد تا در اقتصاد روستا نیز تاثیر گذار باشد. امکانات بسیار خوبی روستا دارد اما استفاده نمی شود.

DSC08181

ما از مسئولین انتظار داریم برای رفاه اهالی این روستا و برای مسافرینی که از این روستا دیدن می کنند استدعا داریم که حداقل امکانات را برای مردم فهیم این روستا فراهم کنند.

این روستا با داشتن بزرگانی چون اعلم الهدی حلقه سری، مشاهیر زیادی دارد و نیازمند توجه بیشری است و به نام پاسداشت بزرگ این روستا که دارای ۴ شهید می باشد که تقدیم انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی نموده است.

با توجه به اینکه در مسیر جاده سراوان قرار دارد و در حال راهسازی است و چون تعریض شده است ولی کندکار می کند و دو سال است که اینطور رها شده است و وقتی که در مسجد مراسم می گیرند بسیار خطرناک است که سرعت گیر در جلوی ورودی مسجد نیاز است ، همچنین ۸۰ درصد مشتری های ما نیز کم شده است.

مسئولان نگاه مهربانانه به روستاها داشته باشند و رفاه ایجاد نمایند.

DSC08185

ما این کار و سرمایه گذاری را انجام داده ایم و چراغی را روشن نموده ایم اگر مسئولین نگاه مهربانانه نسبت به روستاها داشته باشند می توان روستاها را آباد کرد و مهاجرت به شهرها را کاهش داده و با سرمایه گذاری جوانان روستا را بکار گرفت و این مکان نیز برای ما جنبه فرهنگی ورزشی دارد و اصلا بحث اقتصادی نداریم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :