با حضور امام جمعه شهرستان فومن مراسم گرامیداشت عفاف و حجاب در فومن برگزار شد/تصاویر

ویژه مراسم گرامیداشت عفاف و حجاب همزمان با اول ذی الحجه روز مبارک سالروز ازدواج ۲ نور الهی حضرت فاطمه(س) و علی(علیه السلام ) در سالن شهدای خدمتگذار اداره ارشاد اسلامی به همت حوزه مقاومت بسیج  حضرت رقیه (س) خواهران سپاه فومن برگزار شد .

حجه الاسلام نقدی امام جمعه فومن در این مراسم با توجه به حوادث سال ۱۳۱۴ در مسجد مقدس گوهرشاد مشهد گفت :  عده ای از زنان و مردان غیرتمند دست به اعتراض زدند  ، با دستور از خارج و اجرا در داخل دستور کشف حجاب را رضا خان صادر کرد.

وی افزود :شعار آزادی عقیده را غربیها دادند ،  غرب گرا های آن روز با بیان و موضوع کردن آن در کشور قصد اجرای آن را در کشور داشتند ،  ۲۱ تیرماه در مشهد و اعتراض به دستور بیگانگان در مسیر عفاف و حجاب نزدیک به ۲۴۰۰ نفر به شهادت رسیدند و این روز به عفاف و حجاب نامیده شد .

حجه الاسلام نقدی در ادامه از نگاه قرآن به حجاب پرداخت و گفت : کسی حجاب خوب را اتخاذ کند باید حجاب بد را کنار بگذارد .

قرآن می فرماید ظواهر دنیا حجاب و پرده است لذا طبق سفارش علما  ؛ کسب اخلاق و علم می تواند حجاب دنیایی را کنار بزند وی بیان داشت :  

علم همان می شود بمب هسته ای درست می کند عرفان هم به تنهایی جواب نمی دهد 

امام جمعه فومن طبق آیه ۷ سوره مبارک روم گفت: لذت دنیا و ما فیهای آن نمی گذارد ماورای دنیا را ببیند و این حجاب بد است  امروز تمرکز بر مسائل دنیایی سبب رد نماز و روزه و … می شود. 

وی افزود :اولین گام بر ترویج حجاب خوب ؛ اسارت دنیا و حجاب بد را کنار بگذاریم یه عده نمی توانند پرده دنیا را کنار بگذارند و زیبایی ها را ببینند. 

وی ادامه داد : حجاب و پوشش مناسب برای آقایان هم هست ؛ حجاب نگاه به شخصیت هست نه جنسیت نگاه به جنسیت  دور از شان انسان دارای کمال هست .

حجاب یعنی تعهد با خانواده با خدای خودش عهد می بندم که انسانیت خود دفاع کند ؛ کسانی که توانایی وفای به عهد ندارند راه های گریزی را پیدا می کنند و یکی از آنها پوشش نامناسب هست . 

وی بیان داشت: حرف باطل عدم رعایت عفاف و‌حجاب در غرب  و به اصطلاح چشم پاک بودن با آمار آن در تضاد هست بیش از ۷۷٪ به بانوان در آمریکا تجاوز می شود  وی رو آوردن به ازدواج به حیوانات در غرب نمونه دیگر از بطلان فکر و اندیشه غرب عنوان کرد .

حجه الاسلام نقدی گفت :رشد جمعیت زن مسلمانان در انگلستان ۲ برابر مردان هست و آنهم بدلیل حجاب و تاثیر مثبت آن .

امنیت بر اثر حجاب را مهمترین علت می دانند بخاطر همین نماز و احکام اسلام را قبول می کنند .

حجاب یک اصلی هست که خودش را ثابت می کند و عکس خودش را باطل می کند ؛ پایبندی به حجاب تعهد به خانواده و ارزش های اسلامی جامعه تکامل تری دارند  

نگاه نادرست تربیتی و برداشت غلط والدین در جامعه

از واژه آزادی ؛ تفاخر  باعث بوجود آمدن بی حجابی در جامعه می شود ؛ از ۶ ، ۷ سالگی نماز را به بچه ها بیاموزیم با رفتن به مسجد سبب آن شود تا از ۹ سالگی حجاب را رعایت نماید .

وی تاکید کرد : برای چادر و لباس متعارف در بازار باید فکری شود و می تواند تاثیرگذار باشد . 

امام جمعه فومن در پایان تاکید کرد شهدای ما و امام ما تاکید بر حفظ حجاب دارند 

وی با اشاره به وصیت نامه شهید موسی نامجو گفت :  خواهرم حجاب را حفظ کن حفظ حجاب تو تاثیر آن از خون من بیشتر هست.

در این مراسم از ۲۰ نفر از خواهران بسیجی نمونه تقدیر شد .

روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه فومن

این خبر را به اشتراک بگذارید :