شهردار ماسوله:درآمد پایدار معضل مدیریت شهری ماسوله است

رئیس بسیج رسانه گیلان:رسانه باید مشکلات مردم شهر تاریخی ماسوله را به گوش مسئولان برساند

به گزارش صبح فومن در حاشیه بازدید رییس بسیج رسانه استان گیلان از شهر تاریخی ماسوله، شهردار ماسوله با بیان اینکه شهر تاریخی ماسوله که یکی از شهرهای توریستی با معماری پلکانی منحصر بفرد در کشور و جهان است ، گفت: شهر تاریخی ماسوله در سال ۱۳۵۴ به شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در فهرست انتظار ثبت جهانی یونسکو قراردارد.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی شهرداری ماسوله اظهار داشت: از سال گذشته در تلاش بوده ایم تا پروژه های نیمه تمام شهرداری را به اتمام برسانیم‌ و پروژه های عمرانی جدید نیز شروع شد و با پیگیریهای انجام شده اعتبارات عمرانی در سال گذشته به بیش از ۳ برابر سنوات قبل رسید.

شهردار ماسوله با تاکید بر پروژه اجرای دیواره حفاظتی رودخانه سینی روبار با هدف جلوگیری از خسارات سیلاب و تعریض خیابان و توسعه فضای پارک خودروها در سال ۸۳ شروع شد و تا سال ۹۷ دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده است. تصریح کرد: در ۱۸ ماه گذشته برای اتمام این پروژه دو فاز این دیواره به متراژ ۳۰ متر اجرایی گردید و این پروژه به ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی با بیان اینکه عملیات مرمت و بازسازی چشمه اب معدنی النزه خونی در سال گذشته به اتمام رسید و مرمت چشمه آبمعدنی زمزمه ماسوله که از چشمه های مطرح استان و دارای ترکیبات آهن بوده در حال اجرا می باشد‌.
شهردار ماسوله افزود: ابشار ماسوله که یکی از جاذبه های طبیعی و دیدنی این منطقه بوده، بدلیل سیلاب در سال ۹۹ تخریب گردید و با پیگیریهای انجام شده و مساعدت نماینده پرتلاس شهرستان و فرماندار محترم فومن اعتبارات اولیه برای اجرای طرح تثبیت و مقاوم سازی و بازآفرینی آن جذب و در حال انجام می باشد. همچنین بهسازی مسیر و پله سازی و ساماندهی مزار شهدای گمنام ماسوله و اجرای روکش آسفالت معابر شهری از دیگر پروژه های اجرا شده در ۱۸ ماه اخیر می باشد.

نیرویی مهم ترین معضل مدیریت شهری ماسوله را فقدان درامد پایدار مدیریت شهری و آسیب های ناشی از کاهش چشمگیر حضور گردشگران عنوان و گفت: درآمد اصلی شهرداری ماسوله برای ارائه به خدمات به گردشگران و شهروندان از محل دریافت عوارض خدمات گردشگری می باشد که با توجه به شرایط بیماری کرونا در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی به اعتبارات دریافتی شهر ماسوله اشاره کرد و افزود: اعتبارات ارزش افزوده و مساعدت های دولتی بر اساس جمعیت ساکن اختصاص می یابد در صورتی که جمعیت شناور و گردشگر در بعضی ایام سال به بالای ده هزار در ماسوله می‌رسد و شهرداری به گردشگران خدمات پسماند و تامین فضای پارک و خدمات حفاظتی و مراقبتی و …. ارائه می دهد.

نیرویی با بیان اینکه در سالهای گذشته پایگاه میراث فرهنگی در ماسوله استقرار یافته و بر اساس ضوابط و قوانین حفاظتی مرتبط برای حفظ ساختار تاریخی در بخش حفاظت و مرمت در حال فعالیت می باشد اظهار داشت: در بخش مرمت و مسائل مرتبط برخی ضوابط و بعضی دغدغه های شهروندان نیازمند بازبینی و بازنگری می باشد.

شهردار ماسوله در خصوص پارکینگ شهر ماسوله بیان داشت؛ این شهر نیازمند حدود ۲۰۰۰ فضای پارک خودرو می باشد که درحال حاظر پارکینگ شهرداری دارای ظرفیت ۲۵۰ خودرو و پارکینگ حاشیه ای حدود ۶۰۰ خودرو می باشند که توسعه پارکینگ برای رفاه حال گردشگران مستلزم مساعدت میراث فرهنگی و دستگاههای اجرایی مرتبط می باشند‌.

شهردار ماسوله در پایان گفت: با پیگیری های شهرداری ماسوله در سال گذشته شهر ماسوله در لیست ۱۶۸ شهر دارای بافت تاریخی ایران قرار گرفت و دو پروژه بازآفرینی بهسازی و سنگفرش معابر و پروژه سایت گردشگری( بام سبز ماسوله) به تایید ستاد بازآفرینی استان رسید و در جلسله ای با مساعدت حاج خلیل بهروزی فر و معاونت وزیر راه و شهرسازی برای پروژه های بازآفرینی شهرتاریخی ماسوله اعتبار ۷ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده است .

مهدی پارسا عصر چهارشنبه در جمع فعالان رسانه‌ای شهرستان فومن با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان به ویژه در حوزه گردشگری، اظهار کرد: شهر ماسوله نمونه‌ای از این آثار تاریخی و گردشگری است
وی با بیان اینکه رسانه و فعالان این عرصه باید برای بیان مشکلات وارد میدان شوند، گفت: رسانه باید مشکلات مردم شهر تاریخی ماسوله را به گوش مسئولان برساند.
رئیس بسیج رسانه گیلان در ادامه با اشاره به اینکه میراث فرهنگی وظیفه حفاظت از این آثار تاریخی را دارد، افزود: در کنار این موضوع باید مشکلات مردم این شهر مطرح و راهکاری برای حل آن ارائه شود.
وی همچنین به موضوع انتخابات نیز اشاره و اضافه کرد: طی ۴۲ سال گذشته بارها انتخابات برگزار شد بسیاری از مدعیان دموکراسی نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند اما برگزاری انتخابات آزاد و سالم در ایران سبب تعجب دنیا شده است.
پارسا با اشاره به اهمیت انتخابات امسال، تصریح کرد: برخی از کشورهای دنیا به دنبال این هستند تا در این فضای کشور نا امنی شکل بگیرد و انتخابات منحرف شود تا بتوانند به اتهام اتهامات ناسالم را به انتخابات ایران دهند.
وی با بیان اینکه حضور حداکثری و مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو دغدغه رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: باید احساس تکلیف کنیم زیرا دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام هستند.
پارسا با اشاره به اینکه شاخصه‌های دولت اسلامی که توسط رهبری مطرح شده باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: مسئله بعدی احیای دولت انقلابی است که از دشمن نترسد و باج ندهد و با روحیه جهادی امور را در پیش ببرد.
وی با بیان اینکه در بحث اقتصادی در حوزه منابع زیر زمینی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، افزود: باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.
رئیس بسیج رسانه تاکید کرد: یکی از بزرگترین تکالیف ما این است که مردم را برای شرکت در انتخابات پیش رو و انتخاب اصلح تشویق کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید :