«گل‌بهار» و «گل‌برار» آثار بانوی هنرمند فومنی راهی جشنواره فیروزه شدند

عروسک‌های «گل‌بهار» و «گل‌برار» از آثار بانوی هنرمند فومنی «فرخنده بنده‌پی» برای شرکت در نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان که زیرمجموعه ششمین جشنواره ملی فیروزه است، ارسال شدند.

به گزارش صبح فومن ، یوسف نیک انجام با بیان اینکه ششمین جایزه ملی «فیروزه» و نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان برگزار و تا ۱۰ اسفند ارسال اثار تمدید شده است که هنرمندان  فومنی توانستند آثارهنری خود را در قالب . نوشت افزار ،عروسک و بسته بندی فرهنگی در سامانه این جشنواره ثبت و شرکت نمایند .

وی تصریح کرد:یش از ۲۰ اثر از آثار هنرمندان توسط  دبیرخانه شهرستانی در سامانه فیروزه بارگزاری شده که ساخت عروسکهای گلبهار و گلبرار اثر بانوی هنرمند فومنی «فرخنده بنده پی »از زیبایی قابل توجه برخوردارمی باشد.

نیک انجام افزود: گلبهار و گلبرار نماد زن و مرد محلی گیل بوده که حجب ، عفت زن منطقه با لباس محلی که همدوش همسر خود یعنی گلبرار  نوید کار و کوشش و فصل بهار را میدهد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اشاره به توریستی بودن منطقه فومن گفت: شهرستان فومن با داشتن هنرمندان بنام و قدمت هنرهای سنتی همچون عروسک بافی ،صنایع دستی، چموش دوزی و تولید کالاهای فرهنگی از جمله شهرهای بنام استان و حتی کشور می توان عنوان کرد.

نیک  انجام اظهار کرد: هنرمندان فومنی با توجه به زمان کم  و شرایط کرونای برای شرکت درجشنواره فیروزه علاقه نشان دادن وبا ثبت آثار خود، در بخش  های عروسک ، نوشت افزار و بسته بندی  شرکت و استقبال کردند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن در پایان خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان شهرستان می‎ توانند تا تاریخ  دهم اسفند ماه جاری از طریق سامانه برخط جشنواره فیروزه به‌نشانی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir برای ثبت‌نام و شرکت در این رخداد فرهنگی اقدام نمایند/روابط عمومی ارشاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :