فرمانده سپاه فومن در نشست با اصحاب رسانه بمناسبت یوم الله هشتم و نهم دی ماه: مکتب حاج قاسم سلیمانی باید برای دستگاه دیپلماسی یک فرهنگ باشد


به گزارش صبح فومن ؛ حمید جانباز عصر امروز(یکشنبه، ۷دی) در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: یوم‌الله هشت دی در گیلان و ۹ دی در کشور، سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، اربعین شهید فخری‌زاده و قیام ۱۹ دی مردم قم که در سرنوشت انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار بوده، دهه بصیرت را تشکیل می‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن افزود: با توجه به شرایط کرونایی امکان برگزاری مراسمات همچون قبل مقدور نیست و باید از ظرفیت فضای مجازی برای بصیرت‌افزایی جامعه در دهه بصیرت بهره برد.

وی با اشاره به اینکه ۹ دی یک فتنه اسرائیلی و آمریکایی برای کشور ما بود گفت: آن چیزی که ملت، کشور و انقلاب اسلامی ایران را از همه دنیا متمایز می‌کند بصیرت مردم است در ۹ دی ماه ۸۸ مردم با بصیرت خود وارد میدان شدند و با خلق حماسه، فتنه را ختم به خیر کردند.

جانباز با اشاره به اینکه بعد از دفاع مقدس، انقلاب اسلامی با تهدیدهای مختلفی مواجه بوده است تصریح کرد: حضور حاج قاسم در مقابله با تمام فتنه‌هایی که دشمنان منطقه برای مقابله با انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کرده بودند مشهود است.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با اشاره به اینکه دشمن در صدد بود بر اساس قومیت و نژاد کشورها را تجزیه و دولتها را ضعیف کنند تا به اهداف خود برسند خاطرنشان کرد: در جنگ ۳۳ روزه لبنان، حاج قاسم حضور داشت که با طراحی و برنامه‌ریزی وی دشمن شکست خورد.

وی با بیان اینکه در پیروزی که حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه بدست آورد، مجلسش از حزب‌الله متاثر بود اظهار کرد: فتنه داعش یکی از فتنه‌های بزرگ بود که یکی از سرابازان عراقی تعریف می‌کرد وقتی در جنگ یک قوای نظامی نتواند به دشمن خود غلبه کند باید عقب نشینی کند اما در عرصه‌هایی که فرماندهان پای خود را عقب می‌کشیدند حاج قاسم میدان‌داری می‌کرد.

جانباز با بیان اینکه آخرین پایگاه نظامی مهم و استراتژیک کشور روسیه در سوریه بود اما در این فتنه روسیه جرات ورود نداشت افزود: حاج قاسم روسیه را وارد این معادله نظامی و از ظرفیت‌های آن برای مقابله با داعش استفاده کرد.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه جایی که هیچ کسی باور نمی‌کرد دشمن شکست می‌خورد و به اهدافش نمی‌رسد اما شکست خورد گفت: بالاترین اعتراف را خود ترامپ دارد که ۷ تریلیون دلار برای داعش هزینه کردند و هیچ چیز بدست نیاوردند که همه ماحصل حاج قاسم است.

وی تصریح کرد: سیدحسن نصرالله بعد از شهادت حاج قاسم اعلام کرد ترامپ منطقه را باخت انتخابات را هم خواهد باخت و اگر این بشود ما بدون درگیری و کوچکترین خونریزی در تلاویو و بیت‌المقدس خواهیم بود که ماحصل مجاهدت‌های خالصانه حاج قاسم است.

جانباز با بیان اینکه مکتب حاج قاسم باید برای دستگاه دیپلماسی یک فرهنگ باشد خاطرنشان کرد: دشمن را باید به خوبی رصد کرد زیرا به دنبال این است که نقاط قوت ما را به ضعف تبدیل کند و زیردستان خود را بسیج کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه باید مولفه قدرت درست به مردم تعرفه شود اظهار کرد: شهدای ترور در واقع در قدرتمند شدن نظام و انقلاب نقش داشتند که مورد ترور دشمنان قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه اگرچه دشمن در ترور شهید فخری‌زاده از ترفند نوین خود استفاده کرده بود به گونه‌ای که هیچ‌جا تکرار نشده بود اما دشمن در جنگ اطلاعاتی از ایران شکست خورده است افزود: بی ثباتی سایبری اسراییل و آمریکا در این روزها دیده شد.

جانباز گفت: اگر بزرگترین ناو دریایی آمریکا با ۶ هزار سرباز نزدیک آب‌های خلیج فارس شود با چهار موشک ایران تا شعاع ۲ هزار کیلومتری به قعر دریا خواهد رفت و نزدیکی آنها به ما فرصت است.

فرمانده سپاه ناحیه فومن خاطرنشان کرد: رژه خودرویی مردمی، افتتاح نمایشگاه عکس بصیرتی، پویش ختم قرآن، پویش نذر خون، توزیع بسته فرهنگی، طبخ غذای گرم، سرپرستی هزار یتیم توسط خیران، تولید محتوا بصیرتی، پویش قهرمان مقتدر، افتتاح مسکن محرومان و دیدار با خانواده شهدا از جمله ویژه برنامه‌های دهه بصیرت در شهرستان فومن است.شبستان

این خبر را به اشتراک بگذارید :