جلسه شورای اداری شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن برگزار شد. 

به گزارش صبح فومن محسنی فرماندار شهرستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت دانشمند هسته ای شهید فخری زاده و سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: نقاط قوت و ضعف در مجموعه اداری شهرستان، حاصل عملکرد ادارات و دستگاه های اجرایی است و همه موظفیم با اهتمام در خدمت رسانی به مردم، آموزه های قرآنی و اخلاقی را سرلوحه قرار دهیم. صداقت در گفتار و احترام در رفتار با مردم و مراجعین باید الگوی ما باشد. 

فرماندار فومن با تاکید بر لزوم برنامه داشتن مدیران، افزود: بی برنامگی و بی نظمی، بزرگ ترین آفت مدیریت است. 

محسنی با بیان این که رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع مهم ترین ملاک ارزیابی عملکرد مدیران شهرستان است، بر اهتمام مدیران در رعایت شان مراجعین تاکید کرد و افزود: تبعیض از جانب مسئولان توسط مردم تحمل نخواهد شد و با مراجعین باید با انصاف برخورد کرد. 

محسنی تاکید کرد: معاضدت و همپوشانی ادارات در انجام امور به ویژه اقداماتی که جنبه مشترک دارد، حائز اهمیت است. 

وی با اشاره به ضرورت حضور میدانی مدیران و بازدید از حوزه کاری خود، به ویژه از سوی بخشداران و ادارات محیط زیست، منابع طبیعی، برق، آب و فاضلاب، راهداری، گاز و بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی، بر لزوم اهتمام متولیان در آمادگی در برابر هر گونه بحران و همچنین اشراف بر مسائل رخ داده در حوزه کاری خود و رفع آن ها تاکید کرد. 

وی با مورد توجه قرار دادن سال جهش تولید، بر برنامه ریزی و توجه به بخش کشاورزی که ظرفیت بالایی دارد تاکید کرد و اقدامات انجام شده برای بهره گیری از ظرفیت تسهیلات تبصره ۱۶، توسعه کشاورزی و افزایش اشتغال در این بخش را تشریح نمود و افزود: اداره صمت و بانک ها نیز باید به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی فعال و راکد اهتمام لازم را داشته باشد. ادارات تامین اجتماعی و امور مالیاتی نیز درخصوص وضعیت حق بیمه کارگران و محاسبه مالیات واحدهای تولیدی با توجه به وضعیت کرونا و کاهش کار و تولید، همراهی و مهلت لازم را با کارفرمایان در وصول حقوق قانونی معمول نمایند. 

محسنی از سوی دیگر، مدیریت سوخت در واحدهای اداری و آموزشی را مورد توجه قرار داد. 

وی با تشکر از فعالیت رسانه ها و خبرنگاران در انعکاس خدمات دولت در ایام مقابله با بیماری کرونا و با بیان این که در بحث مبارزه با کرونا با برگزاری ۴۰ جلسه در استان بین شهرستان ها پیشرو هستیم، افزود: روحیه تعاون و ایمان مردم باعث شد همه پا کار باشند و بر مشکلات فائق شویم. اجرای طرح مواسات و همدلی و کمک به نیازمندان، از بزرگ ترین جلوه های موفقیت همدلی مردم و مسئولین و امری قابل تقدیر است. 

محسنی با اشاره به اهتمام شکل گرفته برای جذب سهمیه ۱۸۵ واحد مسکن روستایی در شهرستان، تاکید کرد: بانک ها درخصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکن محرومین که همگی با قید منع فروش ۲۰ ساله همراه هستند، مساعدت لازم را داشته باشند. 

فرماندار فومن در ادامه، بحث پسماند را مورد توجه قرار داد و افزود: بحث پسماند و تفکیک از مبداء نیازمند همدلی عمومی و اهتمام مسئولان است. 

محسنی بر آماده باش مسئولان و دستگاه های امدادی و خدمات رسان درخصوص برنامه ریزی جهت مقابله و پاسخ به هرگونه بحران تاکید کرد و افزود: تمام ادارات و دستگاه ها در امر مدیریت بحران ملزم به همپوشانی هستند. 

وی با اشاره به مناسبت ۹ دی، ضمن تاکید بر فضا سازی و تولید محتوا در فضای مجازی، افزود: با توجه به نارنجی بودن شهرستان، دستورالعمل های آتی تعیین کننده اقدامات شهرستان خواهد بود. 

 

حجت الاسلام والمسلمین نقدی امام جمعه شهرستان فومن با اشاره به اهمیت تقوا در فرهنگ دینی، اظهار داشت: هر لحظه باید آمادگی این را داشته باشیم که از مسئولیتی که داریم خداحافظی کنیم، پس خود را آماده کنید و عملکرد ماهانه و فصل به فصل داشته باشید.

 

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان با بیان این که در قالب طرح شهید سلیمانی، با ۷۰۰ تیم در ۹۱ پایگاه، تعداد ۲۰۴۱۶ خانوار در شهرستان غربالگری شده اند، افزود: تاکنون ۷۰ درصد از جمعیت شهرستان غربالگری شده و در این میان ۱۰۹ خانوار دارای علائم بیماری بوده و به مراکز درمانی ارجاع شده اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :