جلسه ساماندهی سگ های بلاصاحب شهرستان فومن

جلسه ساماندهی سگ های بلاصاحب شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.
محسنی در این جلسه با اشاره به این که تعیین وضعیت سگ های بلاصاحب در شهرستان ضمن رعایت حقوق شهروندی باید در دستور کار متولیان باشد، بر لزوم احداث مکان نگهداری این حیوانان خارج از بافت شهری و با فاصله با بافت مسکونی تاکید کرد.
وی با بیان این که استفاده از ظرفیت سمن ها و انجمن های مردم نهاد به این منظور حائز اهمیت است، افزود: باید با نگهداری سگ های بلاصاحب در اماکن مختص آن ها، جمعیت سگ ها را محدود کنیم.
محسنی اظهار کرد: حساسیت عمومی نسبت به اتلاف سگ ها و آگاهی درخصوص رعایت حقوق حیوانات موجب شده رویکرد متولیان، به بی خطرسازی و نگهداری سگ های بلاصاحب تغییر کند و بنابراین باید تلاش کرد این مشکل شهرستان هرچه سریع تر رفع شود.
فرماندار شهرستان با بیان این که مشکل ساماندهی این حیوانات قابل رسیدگی و نیازمند برنامه ریزی و درنظرگیری جمیع جهات است، مشارکت مردمی و همچنین فرهنگ سازی در این خصوص را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: وجود گروهای متعدد از سگ های بلا صاحب در خیابان های اصلی و معابر شهر علاوه بر آلودگی و احتمال انتشار بیماری در محیط، چهره زشت و غیر متعارفی را برای شهروندان به وجود آورده است.
در ادامه، رئیس شبکه بهداشت شهرستان با بیان این که در سال ۹۸ تعداد ۲۱۶ مورد و در ۹ ماهه سال جاری ۲۴۶ مورد حیوان گزیدگی انجام شده که ۹۹ درصد از آن سگ گزیدگی سگ های صاحب دار و بدون نشانه های هاری است، از هزینه ۵۵۰ هزار تومان جهت واکسیناسیون هاری برای هر فرد توسط شبکه بهداشت جمعا به مبلغ بیش از ۱۲۰ میلیون تومان برای شهرستان خبر داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :