رییس ستاد اقامه نماز گیلان در بیست و نهمین پیش اجلاس نماز در فومن گفت؛سه رکن اساسی تربیت دانش‌آموزان در مدرسه، خانه و مسجد است.

به گزارش صبح فومن؛ حجت‌الاسلام«سید ابوطالب حجازی» در مراسم پیش اجلاس نماز که در سالن اجتماعات شهید بهشتی آموزش و پرورش شهرستان فومن برگزار شد اظهار کرد: سه رکن اساسی تربیت دانش‌آموزان در مدرسه، خانه و مسجد است.

رییس ستاد اقامه نماز گیلان با اشاره به اینکه عنوان فراخوان بیست‌و نهمین اجلاس سراسری نماز هم «نماز، خانه و مسجد» است افزود: معلمان و دانش‌آموزان نقش محوری در این موضوع دارند که باید نظرات آنها گرفته شود و در سطح ملی، استانی و مدرسه از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تعامل بین مساجد و مدارس از طریق نهادهای فرهنگی مساجد مثل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد صورت می‌گیرد، گفت: بازتاب و تجربه های مفیدی در این حوزه در استان گیلان وجود دارد که امکان الگوبرداری دارد.

حجت‌الاسلام حجازی با بیان اینکه در خانه اگر والدین نمازخوان باشند فرزندان نیز نماز خواندن را می‌آموزند تصریح کرد: محیط مدرسه بسیار در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموز تاثیر دارد، «معلم» در مدرسه الگوی دانش‌آموزان است لذا اگر می‌خواهیم مفاهیم دینی را به دانش‌آموزان و نوجوانان بیاموزیم باید همزمان در خانه و مدرسه تمرین و تکرار شود.

در ادامه «رضا محجوبی» ضمن قدردانی از همکاری‌های حوزه علمیه شهرستان و تبلیغات اسلامی در عرصه فرهنگی، بیان کرد: باید بین ۲ نهاد حوزه علمیه، تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش یک تعامل و عزم جدی و مستحکم در زمینه‌های تربیتی، علمی و پژوهشی برقرار شود تا بتوانیم برنامه‌های خود را به مرحله اجرایی در آوریم.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش فومن با اشاره به ظرفیت طرح مدارس امین، افزود: مبلغین طرح امین در ۱۰ واحد آموزشی در شهرستان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به صورت حضوری محدود و غیرحضوری در شبکه دانش‌آموزی شاد مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۳ نفر از مبلغین و مبلغات طرح امین در این مدارس مشغول تبلیغ دین مبین اسلام و مجری طرح تربیتی حوزه علمیه و تبلیغات اسلامی هستند که می‌توان از حضور این افراد در بقیه مدارس آموزش و پرورش نیز استفاده کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :