به گزارش صبح فومن قدوسی ظهر سه شنبه در دومین نشست شورای ارتباطات شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) که در سالن اجتماعات شرکت پگاه گیلان  برگزار شد با اشاره به آغاز روز جهانی شیر مدارس و جلوگیری از پوکی استخوان اظهار کرد: مهمترین وظیفه اصحاب رسانه توسعه سلامت در جامعه بوده که لازم است ایعبداللهن مسوولیت اجتماعی فعالین رسانه به درستی اجرا شود.

وی‌ یکی از اهدافِ شرکت پگاه را گسترش سلامتی و جلوگیری از پوکی استخوان در کشور دانست و گفت: در دهه ۳۰ توافقی میان سازمان یونیسف و وزارت بهداشت انجام و مقرر شد که یونیسف دستگاه های تولید شیر را در اختیار شرکت پگاه داده تا نیاز به ماده غذایی شیر در کشور و سطح مدارس توسط این شرکت تولید شود‌.

مدیر عامل شرکت صنایع شیر پگاه  با ابراز نگرانی از وضعیت پوکی استخوان در کشور بیان کرد: برای جلوگیری از گسترش پوکی استخوان باید از مقاطع تحصیلی اقدام گردد و تصریح کرد: بالغ بر ۹۰ درصد مردم ایران از کمبود استخوان رنج میبرند.

قدوسی با تاکید بر اینکه شرکت پگاه به دنبال رشد تولید و افزایش میزان مصرف شیر در کشور است، اظهار داشت: متأسفانه سن پوکی استخوان در کشور بسیار پایین آمده و تنها راه حل برای جلوگیری از این اتفاق توزیع مستمر شیر در مدارس کشور است به همین دلیل در مناطق کم برخوردار شیر به میزان کافی توسط این شرکت توزیع می شود.

وی با بيان اينكه فلسفه لبنيات در دنيا توسعه سلامتي است که شرکت پگاه نیز با بيش از ٦٥ سال قدمت توسعه سلامت دانش اموزان و تحويل شير رايگان فعال است، گفت: تحويل شير مدارس يكي از شیوه های جلوگيري از پوكي استخوان است که خوشبختانه كارخانجات پگاه در استان هاي محروم اين وظیفه خطیر را انجام می دهد

مدیر عامل شرکت صنایع شیر پگاه گیلان از دولتمردان خواست اقدامات لازم جهت جلوگیری از رشد پوكي استخوان حوزه سلامت در دستور کار قرار بگیرد، گفت: توجه بيشتري توزیع شير و سلامت کودکان در سطح مدارس داشته باشند

وی با اشاره به اینکه شركت پگاه پنج منطقه پخش محصولات را در كل كشور برخوردار است، افزود: شركت بازار گستر پگاه وظيفه توزيع و تامين در پنج استان را بر عهده دارد که دفترمرکزی این شرکت در استان گیلان فعال است.

قدوسی از فعالیت قریب به ١٠٠٠ نفر پرسنل در شرکت پگاه گیلان خبر داد و گفت: روزانه توزيع بالغ بر ٤٥٠ تا ٥٠٠ تن در پنج استان کشور را بر عهده دارد.

وی با بيان اينكه در ايام كرونا توزيع محصولات در استان هاي همجوار تعطيل نشده است، اظهار داشت: تولید حساس ترين محصول بر عهده این شرکت است که اگر در شرايط نامناسب قرار بگيرد با ترشيدگي و كپك زدگي ارزش غذایی خود را از دست می دهد.

اسماعيل زاده مديرعامل پگاه گيلان در اين نشست نیز گفت: پگاه گيلان به عنوان بزرگترين شركت لبني گيلان با ٢٠ درصد در بورس حشصور فعال دارد.

مدير منطقه يك پگاه گيلان با بيان اينكه ما اماده مشاركت با بخش خصوصي در توزيع هستيم، افزود: با تامين ٧٠ درصد بهاي خودرو به صورت اعتباري سي درصد بهاي خودروي نيسان می شود که در زمینه اشتغال زایی نیز موثر بوده ایم

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :