فرماندار فومن در دومین روز از هفته دفاع مقدس: 

واقعیت های جنگ به شیوه های مختلف برای نسل های اتی بازخوانی شود

همچون گذشته برای مدیریت کشور به اتحاد و انسجام بیشتری نیازمندیم

دشمن تلاش میکند دستاورد های نظام رل تضعیف کند

به گزارش صبح فومن همزمان با سراسر کشور، در دومین روز از هفته دفاع مقدس، با حضور محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن، زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان نمونه دولتی امام صادق دهستان گشت نواخته شد.

در این مراسم که با حضور معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی و برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فومن و بخشدار مرکزی شهرستان همراه بود، هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، جانبازان، آزادگان و ازخود گذشتگی ایثارگران و رزمندگان میهن اسلامی گرامی داشته شد.

محسنی در این مراسم با اشاره به این که دفاع مقدس یادآور مقاومت شکوهمند ملت ایران و پایداری و صبر خانواده های معزز شهدا و همچنین جانبازان، آزادگان و ایثارگران است، این هفته را فرصت مناسب و مغتنمی به منظور گشایش کتاب باشکوه دفاع مقدس دانست تا فصول و برگ های عزتمند آن بازخوانی و تبیین شود‌ و حوادث و فرهنگی که جزء تاریخ و هویت کشور ما است، بار دیگر خوانده شود.

فرماندار شهرستان با بیان این که باید از دستاوردهای دفاع مقدس و تجربیات ارزشمند این دوره در تمام عرصه ها استفاده شود، خواستار این شد که واقعیات و حقایق جنگ با زبان های مختلف و از طریق نشر کتاب، هنرهای سمعی و بصری و شعر و ادبیات برای نسل حاضر و آینده بیان شود.

محسنی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دفاع مقدس تنها جنگی بود که بر خلاف سایر نبردهای گذشته، در طول آن ذره ای از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد و این حاصل ایمان و خودباوری ملت ایران در دفاع از میهن اسلامی بود.

وی با تاکید بر نقش ایمان در ایستادگی ملت در برابر بسیج دشمنان و نیروی کفر، همدلی، اتحاد و وحدت کلمه را عامل پیروزی کشور دانست و اظهار کرد: امروز نیز به این موارد در مدیریت کشور نیاز داریم.

فرماندار شهرستان با بیان این که رهبری شجاعانه و آگاهانه حضرت امام از عوامل پیروزی در دفاع مقدس بود، افزود: با سخنرانی و رهنمودهای ایشان، انقلابی در دل جوانان به پا می شد.

وی در ادامه، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص که دفاع مقدس، بسیج تمامی کفر در آن زمان در برابر ملت ایران بود، اقدام حضرت امام در آن زمان و بسیج مردم در عرصه دفاع مقدس را حرکتی هوشمندانه دانست.

محسنی با اشاره به تهدیدات امروز در برابر کشور، افزود: امروز تلاش دشمن این است که دستاوردهای ملت اسلامی را با مهندسی معکوس، علیه مردم استفاده کند و باید در برابر این تهدید آگاه بود زیرا جنگ امروز، جنگ تحریف واقعیات است و بنابراین تمام اقشار ملت و دستگاه های فرهنگی باید تلاش کنند دفاع مقدس را همان طور که اتفاق افتاد برای جامعه تشریح کنند.

وی در پایان، مطالعه کتب مربوط به دفاع مقدس توسط نسل جوان، دانش آموزان و دانشجویان را گام موثری در تبیین و شناخت صحیح واقعیات والای این دوران دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید :