به گزارش صبح فومن فرماندار شفت با بیان اینکه خطر ساخت و سازهای غیرمجاز کمتر از کرونا نیست افزود : پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و لازمه پیشگیری در ساخت و سازهای غیرمجاز ، ارایه راهکارهای کارشناسی و تسهیل در صدور مجوزها و استعلامات اداری است .

سید محسن موسوی ، در نشست بررسی مشکلات طرحهای هادی روستایی و هم اندیشی در خصوص راهکار های پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح روستاها گفت : طرحهای هادی روستایی باید با سبک زندگی روستایی در نقاط جلگه ای و کوهستانی همخوانی داشته باشد .

فرماندار شفت با اشاره به اینکه تدوین و اجرای طرحهای هادی روستایی راهکاری مناسب برای ساماندهی ساخت و ساز ها و پیشگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی است افزود : بازنگری و اصلاح طرحهادی روستایی باید در بازه زمانی ۱۰ ساله انجام شود و تاخیر در آن ، سبب تضییع حقوق مردم می شود و زمینه های ساخت و ساز غیر مجاز را نیز فراهم می کند .

وی با بیان اینکه مسوولیت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح روستاها بر عهده دهیاران است اما باید به این نکته توجه داشت که دهیاران در روستاها ساکن و دارای ارتباط تنگاتنگ اجتماعی با روستاییان هستند و لازم است با تدوین راهکارهایی از دهیاران پشتیبانی شود .

فرماندار شفت در این راستا به بخشداران دستور داد ، در مراکز برخی از دهستان ها کارگروهی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و حمایت از دهیاران تشکیل شود .

موسوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ضعف دستگاه های اجرایی و خدماتی شهرستان شفت در پیگیری و اجرای قوانین سرانجام متوجه فرماندار و دولت می شود افزود : همه مسوولین باید مسوولیت ساخت و ساز های غیرمجاز و تغییر کاربری های غیرقانونی را پذیرا باشند .

فرماندار شفت با بیان اینکه خطر ساخت و سازهای غیرمجاز و تبعات جانبی آن کمتر از کرونا نیست افزود : پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و لازمه پیشگیری در ساخت و سازهای غیرمجاز ، ارایه راهکارهای کارشناسی و تسهیل در صدور مجوزها و استعلامات اداری است .

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه صدور استعلام منابع طبیعی و محیط زیست باید در همین شهرستان و توسط ادارات مستقر انجام پذیرد تصریح نمود : ارجاع امور اداری به مرکز استان برای تصمیم گیری و اعلام ، ضمن تحمیل هزینه مالی و هدر دادن زمان ، بسترهای ساخت و سازهای غیرمجاز را فراهم می کند .

وی در پایان بر تشکیل مستمر کمیسیون ماده ۴ قانون ملی شدن جنگل های کشور برای متقاضیان در شهرستان شفت تاکید کرد و افزود : اراضی افرادی که در محدوده منابع طبیعی و حاشیه آن دارای حقوق قانونی هستند باید تعیین تکلیف شود .

این خبر را به اشتراک بگذارید :