معلم ستاره معرفت

✍ رفیعی پور چیرانی

سلام و درود بر اولین معلم بشریت نبی معظم اسلام، خاتم پیامبران محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و خاندان مکرمش و به همه کسانی که در طول تاریخ بشریت به کسوت معلمی انجام وظیفه نموده اند. درود و سلام هدیه می کنیم به معلمان شهید راه حق که در مبارزه با جهل و نادانی به شهادت رسیدند، از زمره این نیکو خصالان استاد شهید مرتضی مطهری، که دوازدهم اردیبهشت به پاس داشت مقام معلم نام گذاری شده است.

روزی که یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته ای است که در طول تاریخ در عرصه تعلیم و تربیت زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به نمایش می گذاشتند.

در تاریخ، منزلت و جایگاه معلم و دانش آموزی بدان اندازه ارج گذاری شد، که افلاطون دانشمند بزرگ تاریخ یونان و یکی از مفاخر علمی جهان تمام آثار معلم خود سقراط را به نگارش در آورد و نیز در تمام آثار خویش از او به نیکی یاد کرد و منزلت معلم و شاگردی را تا پایان عمر حرمت نگه داشت،

راز رمز معلمی ریشه در فرهنگ دینی همه ما دارد نجات انسان برای رهایی از جهالت، رسالت بزرگی بود که از طرف خداوند به پیامبر اعظم اسلام داده شده بود.

درود بر معلمان عزیزی که با تأسي از جایگاه آن مقام و منزلت از كيمياي وجود در عرصه کمک به دو مقوله مهم، فرهنگ جامعه و آموزش دانش آموزان عزیز از هیچ سعی و کوششی دریغ نورزیدند.

نام و یاد و خاطر معلمان عزیز ما گرامی باد. 

تو گویی معلمان دوران تحصیل ما بدان اندازه از دانش و آگاهي بهره مند بودند چتری روی تمام سطوح تحصیلی در مدرسه محسوب می شدند و از آن گنجینه معرفت تلاش می کردند تا اخلاق انسانی دانش آموزان را با هویت شان پیوند بزنند.

جا دارد ضمن سپاس و قدردانی از همه معلمان این مرز و بوم از معلمان خود که در دوران تحصیل از گنجینه علم و ادب و اخلاق، فضیلت آموختن و زیستن را به اینجانب یاد دادند تا در سایه علم و معرفت راه بهتر زندگي كردن را در پیش گیرم. از خالق زیبایی ها مسئلت دارم از دریچه عشق و محبت به اولین معلم بزرگ تاریخ اسلام در روزهای دعا و نیایش ماه بهار قرآن سعادت و تندرستی و زندگی شرافتمندانه را در تمام عرصه های زندگی به معلمان عزیز هدیه فرماید.🌿

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :