قریب به دو ماه است مردم و مسئولین درگیر ویروس منحوس کرونا هستند.

عده ای مبتلا به بیماری؛ عده ای عزیزان خود را از دست دادند؛ عده زیادی از مردم بنا به درخواست مسئولان در منزل ماندند؛ عده ای از برادران و خواهران(کادر درمانی ،سپاه،ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس ،بسیج ، هیئت های مذهبی و…) ایثار کردند و با تمام وجود در میدان عمل باعث آرامش مردم شدند که بایستی به آنها خدا قوت گفت.

تعدادی از این جان برکفان به خیل شهدا پیوستند که ان شاءالله با شهدای کربلا محشور شوند.

✔اما نکته مهم،  مدیران اجرایی کشور تا به امروز زحمات زیادی متحمل شدند و  تا عادی شدن اوضاع باید نسبت به تصمیمی که گرفتند آنها را عملیاتی نماید و امروز و فردا نکنند و فرصت را از دست ندهند و دستورات لازم را ابلاغ نمایند.

۱-جمع زیادی از مردم کارگر روزمزد (ساختمانی،رستوران،زمین زراعی، دامداری،باغداری،باربری و…) هستند و نیاز به توجه جدی دارند.

۲-تعدادی زیادی مردم  کاسب در بازارهای محلی مشغول دست فروشی بودند و حال بازارهای هفتگی تعطیل شدند و آن قشر هم آسیب پذیر شده است.

۳-جعمی از جوانان با دریافت وام مغازه اجاره و برای خودشان شغلی دست و پا کردن و در حال گذراند زندگی بودند و حال مغازه ها بسته هستند و بدهی اجاره مغازه ، قسط بانک و اجناسی که نسیه خریداری کردند ، هزینه آب،برق،گاز،هزینه زندگی و… این جمع را هم آسیب پذیر کرده است (از همه مهمتر کاسبی در این ماه های آخر سال) 

۴-رانندگان که با حمل و نقل مسافر یک لقمه نان به خانه می بردند و قسط خودرو خودشان را می دادند ،الان به شدت نیازمندند.

۵- کار کشاورزی کمی عقب افتاده، زمین های بالا دست کانال از آب رودخانه برای کاشت و داشت زمین استفاده می کنند، فرصت باقی مانده را از دست ندیم، اگر کار امروز انجام نشود،کشاورزان در کشت دچار مشکل میشود. سازمان جهاد کشاورزی تسهیلات با بهره کم (وام سلف) در اختیار کشاورزان قرار دهد.

۶- آنچه مدیران ارشد در تهران تصمیم گیری می کنند ،آنرا برای کل کشور تعمیم ندهد و اجازه فرمایید تا مدیران هر استان بنا به موقعیت بومی خودشان تصمیم بگیرند و مدیران ارشد نیز از تصمیم آنها حمایت و تایید بفرمایند.

۷- دولت محترم در حال حاضر به کسانی توجه نماید که از هیچ اداره و نهاد دولتی حقوق دریافت نمی کنند.

۸- وزارت بهداشت ،برای بیرون آمدن مردم از خانه جهت رونق کسب و کار و از نحوه رعایت بهداشت فردی و عمومی جهت پیشگیری از ویروس کرونا  پیشنهاد نماید،تا دولت بتواند با همکاری ملت در این شرایط تحریم عبور نمایند.

در پایان باید عرض کنم اصنافی که در طول سال در حال کسب و کار بودند به تعداد زیادی افراد نیازمند در حد توان کمک میکردند و باری از دوش نهادهای حمایتی بر می داشتند و باعث خوشحالی خانواده های آنها میشدند اما …

بار دیگر از مدافعان سلامت و همه کسانی که در جهت مقابله با این ویروس منحوس جان برکف خدمت می کنند تشکر نموده و برای همگان آروزی سلامتی دارم.

سید تقی موسویان

گیلان-شفت ۱۳۹۹/۱/۱۵

این خبر را به اشتراک بگذارید :