✍به قلم عرفان منصوریان

جایگاه لیست های سیاسی در افکار مردم چگونه است؟/ حزب نباید فقط باشگاه کسب قدرت شود

نظرسنجی‌های برخی مراکز معتبر تا امروز حکایت از این می‌کند که در این دوره انتخابات، مردم به صورت لیستی رأی نخواهند داد و شناخت آنها از کاندیداها خیلی مؤثرتر خواهد بود. این نکته نشانه می‌دهد ساز و کار و نتیجه عمل مجموعه‌هایی که در انتخابات‌های قبلی لیست داده‌اند، نتوانسته‌اند اعتماد مردم را برای انتخابات بعدی جلب کنند.

دادن لیست در انتخابات ها فقط به واسطه رای گیری و عدم پاسخگویی به حامیان و کسانی که به لیست اعتماد کرده اند نباید باشد، مجمع و لیستی که به افکار و تعهد های مردمی و برنامه ها و شعار ها پایبند نباشد، چه دردی را از ملت دوا خواهد کرد؟

صرفا بر ارائه لیست های دهن پرکن به واسطه جذب آرای مردمی و خداحافظی با مردم تا چهارسال دیگر، فقط اعتماد مردم را به لیست ها و گروه ها کمرنگ تر کرده و چهره آنان را بجای یک سیمای خدمتگزار، به صرف مطالبه گران رای مردم و مقاصد گروهی برای کسب قدرت تبدیل می کند.

احزاب نباید فقط برای قدرت جنگیده و باشگاه کسب قدرت شوند.

احزاب باید با خط و مشی عقلانی و سیاسی و فکری معقولانه و مدبرانه و هدایت گر، مردم و سیاست های کشور را به سوی تعالی پیش ببرند.

امام خمینی(ره) در مورد احزاب می فرمایند: «این طور نیست که حزب بد باشد یا هر حزبی خوب باشد، میزان ایده حزب است و اگر ایده چیزی دیگری باشد این حزب شیطان است هر اسمی هم داشته باشد. بنابراین، ما باید کوشش کنیم حزبمان را حزب الله کنیم».[ صحیفه نور، ج ۱۷، ص ۴۵.]

همچنین مقام معظم رهبری نیز بیانن داشتنه اند: 《 آن حزبی که مورد نظر ماست، عبارت است از یک تشکیلاتی که نقش راهنمائی و هدایت آحاد مردم را به سمت یک آرمان هایی ایفاء می‌کند. ما دو جور حزب داریم: یک حزب عبارت است از کانال‌کشی برای هدایت‌های فکری؛ حالا چه فکری، به معنای سیاسی، چه فکری به معنای دینی و عقیدتی. اگر چنانچه کسانی این کار را بکنند، خوب است. قصد عبارت از این نیست که قدرت را در دست بگیرند؛ می‌خواهند جامعه را به یک سطحی از معرفت، به یک سطحی از دانایی سیاسی و عقیدتی برسانند؛ این چیز خوبی است.

همانطور که از دیدگاه مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و حضرت امام (ره) دریافتیم، حزب یک جریان قابل قبول و موجود در چرخه سیاسی یک کشور است که تفکرات و روش های آن ها باید اهمیت داشته باشد و مورد توجه قرار بگیرد.

حزب ها باید دارای تفکرهای مناسب با شرایط جامعه، قانون مند، هدفمند، اخلاق مدار و متعهد به افکار و شعار هایشان بوده و فقط از خود یک تصویر سرباز جنگ قدرت در اذهان مردم باقی‌ نگذارند.

حزب ها باید مکان پرورش افکار و اخلاق اسلامی و مدیران متعهدی برای آینده جامعه باشند، نه اینکه برای یک هدف زودگذر کنار هم نشسته و با کمک هیاهو های رسانه ای کرسی ها را به خدمت بگیرند.

اگر کرسی هایی که خود جایگاه خدمتگزاری به مردم هستند، به خدمت احزاب در بیایند، اعتماد و امید مردم به آن کرسی ها و خصوصا آینده و مشی احزاب کمرنگ تر خواهد شد.

#عرفان_منصوریان

#صبح_فومن 

@sobhfouman

این خبر را به اشتراک بگذارید :