مسجد پیامبر اعظم (ص) تنها مسجد اضافه شده به مساجد شهرفومن

به گزارش صبح فومن؛میتوان اعا کرد که در شهرستان فومن در سالهای اخیر نهضت مسجد سازی راه افتاده است.در واقع مردم مسلمان و معتقد منطقه به مصداق فرمایش امام صادق که فرمود:مَن بَنی مَسجِدا بَنَی اللّه لَهُ بَیتا فی الجَنّةِ؛« هر کس مسجدی بسازد، خداوند برای او در بهشت خانه ای بسازد.» در راه ساخت و آبادانی مساجد کوشیده اند زیرا فرسودگی ساختمان مساجد و افزایش جمعیت در بعضی نقاط لزوم بازسازی مساجد را ایجاب نموده بود. در شهرک امام خمینی(ر ه) که از شهرکهای بنا شده در داخل شهر فومن است که از اوایل دهه ۷۰ طراحی و ساخت آن شروع شده است به همت اهالی و ساکنان شهرک از سال ۱۳۸۵ ساخت مسجدی بزرگ پی ریزی شده است .گرچه ساخت مسجد و زمین مخصوص به آن از قبل پیش بینی شده بود اما به دلایلی از جمله پی گیری نکردن مسئولان وقت، این مسجد ساخته نشده بود . بعد ها که تصمیم بر ساخت مسجد گرفته شد هیئت امناء مجبور شد حتی زمین آن را هم ازسازمان زمین شهری خریداری کند.شاید بتوان این مسجد را تنها مسجد اضافه شده به مساجد شهر در یک قرن اخیر دانست. هیچ کدام از مساجد در حال ساخت بنای تازه تاسیس نیستند بلکه از قبل مسجده بوده و فی الحال در حال بازسازی هستند . اما مسجد پیامبر اعظم(ص) بنای جدیدی است که به مساجد شهرفومن افزوده شده است و این امر با توجه به گسترش فضای کالبدی شهر در سه دهه گذشته لازم و ضروری بود.در حال حاضراین مسجد که تقریبا نیمی از آن آماده شده است به صورت نیمه کاره در حال بهره برداری بوده وبا جذب مومنان نمازگزار مخصوصا جوانان و نوجوانان شهر ، فعالیت های متنوعی از قبیل نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء وحتی در ماه مبارک رمضان نماز صبح روزانه برگزار می گردد.

DSC06032
اجرای مراسم مختلف اعم ازاعمال ماه مبارک رمضان،ماه محرم و صفر،مناسبت های مختلف،فعالیت پایگاه بسیج شهید خوش روش،برگزاری اردوهای مختلف زیارتی ،سیاحتی و ورزشی ،کانون فرهنگی یاس کبود،کلاسهای مختلف اعم از آموزش قرآن و احکام برای نوجوانان و خواهران ،دعای ندبه،دعای کمیل،دعای توسل،مجالس ترحیم و…از برنامه های جاری مسجد بوده و در این راه عملکرد خوب و قابل قبولی نیز داشته و تقریبا زبانزد مردم شهر گردیده است. به دلیل همین فعالیت ها، رتبه مسجد در پورتال مساجد کشور دریک سال گذشته از ۴۰۰۰ به ۴۰۰ ارتقاء پیدا کرده است.بر همگان واضح است که وجود مسجد پیامبر اعظم (ص) برکات فراوانی برای شهرک امام خمینی(ره)و کلا شهر فومن داشته است و باعث ایجاد همدلی و نزدیکی بیشتر ساکنان آن شده است. شاید حضور چشمگیر نوجوانان و حتی کودکان را بتوان وجه تمایز این مسجد با سایر مساجد فعال شهر برشمرد.

SAM_7545
لازم به ذکر است که تا به حال تقریبا تمام هزینه ساخت این مسجد که بیش از ۲۰۰ میلیون تومان بوده ، از محل کمک های اهالی شهرک و سایر خیرین تامین شده وکمترین کمک از دستگاههای دولتی دریافت شده است.
جای گله و شکوه دارد که متاسفانه مسئولان استان و شهرستان تاکنون توجه لازم به این مسجد نداشته اند.با توجه به ساخت و بازسازی مساجد مختلف در شهر و روستاهای فومن مساجد دیگر از کمک های مختلف دستگاههای دولتی و عمومی بر خوردار شده اند اما کم توجهی به این مسجد و تنها گذاشتن هیئت امنا و اهالی شهرک امام خمینی(ره)که اغلب آنها از اقشار کارمند و کارگر می باشند جای سوال دارد. با این وصف لازم است با توجه به حجم فعالیت ها و وجذب نوجوانان و جوانان شهر به مسجد در این وانفسای تهاجم فرهنگی ،مسئولان ونیز خیران محترم یاریگر هیئت امنای مسجد برای ادامه ساخت و تکمیل مسجد باشند.
آدرس وبلاگ مسجد http://1masjed.blog.ir
شماره حساب مسجد بانک ملی ۰۱۰۶۳۵۰۷۵۷۰۰۲
بانک قرض الحسنه مهر ۶۴۱۳۱۲۱۳۷۰۳۱۴۱

این خبر را به اشتراک بگذارید :