در نشست  خبری اصحاب رسانه با مدیران ارشد شهرستان فومن مطرح شد: 

سرپرست فرمانداری فومن: فضای رقابت گونه کاندید های انتخابات کارکرد اصلی رسانه ها را به حاشیه نبرد

دادستان شهرستان فومن: با شبکه های اجتماعی که به تشویش اذهان عمومی در ایام انتخابات بپردازند، برخورد قانونی صورت می گیرد

فرمانده سپاه ناحیه فومن:  خبرنگاران افسران جنگ نرم هستند که همواره باید مورد محافظت قرار گیرند

نشست خبری اصحاب رسانه شهرستان فومن  با حمید رضایی سرپرست فرمانداری فومن و مدیران ارشد شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری فومن برگزار شد.

به گزارش صبح فومن ؛سرپرست فرمانداری فومن  در نشست با اصحاب رسانه گفت: با توجه به در پیش بودن  مهم ترین رویداد سیاسی سال ۹۸ از فعالین رسانه ای شهرستان درخواست می شود با رعایت هنجارها و اصول قانونی در این عرصه به فعالیت بپردازند.

حمید رضایی با بیان اینکه ارتباطات پایه و اساس ارتقای آدمی در اجتماع است، گفت: انتقال آزاد اطلاعات توسط رسانه ها در برخی موارد ممکن سبب گمراهی شود.

سرپرست فرمانداری فومن با تاکید بر این که در فضای رسانه ای  تخریب ،  نکوهش  و تحت فشار قرار دادن دیگران فعالین این عرصه را از اهداف اصلی  دور می کند، افزود: در جنگ رسانه ای بین المللی که علیه ایران اسلامی شکل گرفته است در راستای برهم زدن آرامش عمومی جامعه ما گام بر میدارند.

رضایی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که رسانه ها را به رعایت عدالت ، اجرای قانون و ارزش های جامعه اسلامی دعوت میکند، گفت: با توجه به در پیش بودن  مهم ترین رویداد سیاسی سال ۹۸ از فعالین رسانه ای شهرستان درخواست می شود با رعایت هنجارها و اصول قانونی در این عرصه به فعالیت بپردازند.

سرپرست فرمانداری فومن با بیان این مساله که در فصل انتخابات فضای رقابت گونه کاندیده ها و فعالین این عرصه ممکن است کارکرد اصلی رسانه ها را به حاشیه براند، اظهار داشت:  هدف مشترک اهالی رسانه و مدیران حفظ انسجام، وحدت ملی و ایجاد ارامش در جامعه است باید تلاش شود از این هدف اصلی دور نشویم.

در ادامه حجت الاسلام صادق ایران عقیده با اشاره به اینکه فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای از مصدایق بارز جنگ نرم  که در عرصه بین المللی علیه جمهوری اسلامی در حال فعالیت اند، افزود: اسیب های پنهان این جنگ در حوزه های فرهنگی، اجتماعی به خوبی قابل مشاهده است.

دادستان شهرستان فومن با بیان این مساله که در جنگ رسانه ای دشمن از طریق فضای مجازی تلاش میکند بر افکار و زندگی شخصی مردم تاثیر بگذارد، افزود: اهمیت فضای مجازی طبق فرمایش مقام معظم رهبری همچون فَضای حقیقی مورد توجه ماست.

وی با تاکید بر این مساله که انچه در فعالیت اهالی رسانه و فضای مجازی حائز اهمیت است این است که اصول و مبانی ارزشی موجود در جامعه اسلامی را زیر سوال نبرد، اظهار داشت: مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و دفاع از حقوق مردم از وظایف اصلی دستگاه قضایی است.

دادستان شهرستان فومن با اشاره به اینکه فضای رسانه ای میتواند در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارد و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهد، افزود: در ایام انتخابات پیش رو فضای مجازی  با رعایت جنبه های قانونی می تواند شور انتخاباتی را افزایش دهد.

صادق ایران عقیده گفت: در ایام انتخابات شبکه های اجتماعی که در راستای تشویش اذهان عمومی فعالیت کنند،  توسط دستگاه قضایی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه فومن نیز در ادامه با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب  مقام معظم رهبری کخ  مهم ترین تهدید پیش رو انقلاب اسلامی را ابزار رسانه ای دشمنان می داند، افزود:    بیگانگان در تلاش هستند که از طریق رسانه فکز و ذهن مردم را در اختیار بگیرند.

سرهنگ حمید جانباز  با بیان اینکه در استانه انتخابات  اتفاق مبارکی در حال رقم خوردن است که اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی را به رخ میکشد، گفت: این فضا نیز فرصتی در اختیار دشمنان قرار داده است تا با شایعه پراکنی و موج سواری به تبلیغات علیه ایران اسلامی بپردازند.

فرماندهی سپاه ناحیه فومن خبرنگاران را افسران جنگ نرم دانست که همواره باید مورد محافظت قرار گیرند، اظهار داشت: ظرفیت ما در جنگ رسانه ای بین المللی همین فعالیت تاثیر گذار خبرنگاران است.

وی در ادامه به برخی از اسیب  های رسانه های محلی در ایام نزدیک به انتخابات  اشاره کرد و افزود: کانال های که به صورت پراکنده عمل میکنند، اتهام زنی و نشر اکاذیب را در دستور کار قرار داده اند مورد توجه هستند

سرهنگ حمید جانباز انتشار تبلیغات پیش از موعد، طرح مسایل قومیتی و به اشتراک گذاری برخی از خبرهای قضایی که هنوز حکم نهایی صادر نشده است را از دیگر این آسیب ها دانست.

فرمانده سپاه ناحیه فومن از فعالیت عرصه خبری خواست که تقوا و انصاف را در دستور کار قرار داده و با کنترل احساسات در فضای انتخاباتی عمل کنند

ندا یکتاپرست

این خبر را به اشتراک بگذارید :