به نام خداوند لوح و قلم
حقیقت نگار وجود و عدم

نامه ای به استاندار عزیز،
سلام و احترام،
حال شهر ما خوب است، اما تو باور نکن!!!

جغرافیای سیاسی شهر فومن این سال ها پرتکاپو است و در مدیریت اجرایی آن مدام ناپایداری مشاهده می گردد در حوزه کارهای عمرانی، پروژه های نیمه کاره و رها شده زخمی است بر پیکر شهر ما که نمونه اش در سیمای ورودی شهر چشم و دل هر مسافر و رهگذری را می آزارد. از طرفی نیز حوادث قهری، جبهه ای دیگر در مقابل ما گشوده، هر از چند گاهی پل های ارتباطی روستائیان، خانه ها و مزارع و جنگل های سر سبز شهرستان ما را نشانه می رود.
آقای استاندار ناپایداری در دستگاه های اجرایی شهرستان از جمله فرمانداری فومن امروزه کانون توجه همه مردم است از تمام رسانه‌ها، شبکه ها و کانال های اطلاع رسانی روستایی گرفته تا محافل دور هم نشینی در مغازه ها و سایر مکانهای عمومی و خصوصی و بطور کل در همه جا صحبت از انتخاب گزینه‌ای برای سکانداری مدیریت اجرایی شهرستان فومن می باشد که چند سالی است این کانون اجرایی، بیمار و رنگ
ثبات به خود ندیده و حال روزگار خوشی را ندارد.
در این سال‌های پر تلاطم و شاید حق مردم شهرستان فومن از وضعیت موجود بیشتر از اینها می بود؛ سال‌هایی که با دوره دهم نمایندگی آغاز و با وعده های غیر عملی سپری شد و نیز حالیه در ماه ها و روزهای پایانی دوره دهم مجلس بسر می بریم اگر چه علی رغم اتفاق‌های خوبی که در سایر استان ها و شهرستان های همجوار افتاده وضعیت شهرستان فومن با اتکا به شرایط خاص کشور و دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی که در مردم وجود دارد بین دخل و خرج مردم تناسب رضایت بخشی بوجود نیامد و نگرانی‌های بسیاری در دیدگان همه هویداست.
بنظر می رسد از دیدگاه مردم سهم نماینده فعلی و بعضاً ادوار در ناپایداری مدیریت اجرایی این شهرستان بیشتر از هر کس دیگری می باشد؛ جابجایی چهار فرماندار در طی این سه سال و نیم اخیر نشان از بی تدبیری در تصمیم گیری ها بوده و بیشترین جابجایی در سکان اجرایی شهرستان در طی این چند سال اخیر اتفاق افتاده که این ناپایداری در راس مدیریت اجرایی شهرستان در طی ۴۱ سال گذشته مسبوق به سابقه نبوده است.
همه این داستان ها حکایت از آن دارد که در ارکان اتاق فکر و حیطه تصمیم گیری انتخاب مدیران شهرستان تزلزل و بی تدبیری ریشه دوانده و اختلاف نظر در بین مشاوران کوتاه نظر، رهاوردش چنین ظلمی در حق مردم شهرستان فومن شده است.
آقای استاندار فومن و فومنی روزهای خوبی را سپری نمی کند و عنقریب برگزاری حماسه ملی یعنی انتخابات مجلس یازدهم را در پیش داریم هنوز شهرستان فومن فرماندار ندارد و با سرپرست اداره می شود که این امر مشکلات عدیده ای را در سامان دهی هیئت های اجرایی و نظارت، بویژه آماده سازی زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری بوجود خواهد آورد و در اذهان شبهه صیانت آرا و سلامت انتخاب را به همراه خواهد داشت
لذا با توجه به زمان کوتاه به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم انتظار داریم به دور از سهم خواهی بعضی از جریانات وابسته در شهرستان، از حواشی‌های پیدا و پنهان و سنگ اندازی و دست‌ یازی به خواست عامه مردم بپرهیزند تا تصمیمی اتخاذ شود که فرماندار این شهرستان به دور از جناح بازی سیاسی در اسرع وقت تعیین گردد و حال روز ناخوش سکان فرماندهی شهرستان رو به بهبودی گراید.
لذا با توجه به این نام و نشان‌هایی که از جهت های مختلف مرکز مشاوره ای آقایان در شهرستان به گوش می رسد و تصاویری که از تجربه و شناخت بعضی از افراد نسبت به بعضی های دیگر ارایه می شود، حکایت از آن دارد که اندک آشنایی با واقعیت های موجود شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان های استان ندارند. بنظر می رسد این رفتارهای نابخردانه که انجام می گیرد جز فرصت سوزی و عقب ماندگی برای مردم شهرستان، چیزی به ارمغان نخواهد آورد و آن چیزهای را که این آقایان به تصویر می کشند وضعیت واقعی شهر عالمان و مشاهیر و قدمگاه شهدا و شهری که در المانهای معماری به شهر مجسمه ها شهرت دارد نیست. اینگونه رفتارها جز به غارت رفتن زمان و از دست دادن فرصت‌ خدمت به مردم کمک نخواهد کرد دریغا که این شهرستان برازنده جایگاهی بود که با بالندگی خویش بتواند کلاه از سر بردارد نه آنکه در وادادگی و سهم خواهی عده ای کلاه بر سرش نهند! چرا که شهر فومن و مردمش سزاوار بهترین ها هستند؛ نه شایسته این بی توجهی و وادادگی که الان با آن درگیر هستند!
از جنابعالی که بالاترین مقام اجرایی استان هستید و به خادمی شهره اید انتظار داریم به مردم این سامان که بفرموده معمار کبیر انقلاب ” مردم ولی نعمت ما هستند” فرمانداری را برای این شهرستان منصوب فرمایید که مردم برای رفع مشکلات خود دسترسی آسان به آن داشته باشند
با احترام و امتنان
عبدالرضا رفیعی پور چیرانی
جا مانده از کاروان حماسه سازان عاشورا

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :