به گزارش صبح فومن کانون خبرنگاران فومن بیانیه ای مربوط به فعالیت خبرنگاران شهرستان فومن صادر کرد.

«و َالْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ»

عرصه رسانه جبهه ای حساس و تاثیر گذار در جامعه امروزی است.

رسانه های مردمی هماره میکوشند تا در راستای استیفای حقوق مردم بکوشند و در جبهه خدمت رسانی و دادخواهی مدنی قلم فرسایی کنند.

رسانه های ماندگار و اصیل، خود را از مردم و برای مردم می دانند و به پشتوانه افکار مقدس عمومی برخلاف برخی مسئولان انتصابی و جریان های زودگذر سیاسی، همیشه در صحنه های سیاسی و اجتماعی مانا هستند.

حال با توسعه فناوری و ظهور شبکه های اجتماعی، افراد زیادی را به سمت اعمال شبه رسانه ای کشانده که هرگز فعالیت آنان به معنای خبرنگاری رسمی نبوده و نیست و کنش های مختلف موجود در این کودک نوپا نباید ذیل کارنامه فعالان رسمی رسانه قید شود و باید دانست که یک خبرنگار شاید فعال مجازی باشد، اما یک فعال مجازی حتما خبرنگار نیست.

عرصه رسانه ای فومن با اتکال به خداوند و الگو برداری از اصل صداقت و ایثار و تاسی از بانوی راوی و رسانه اصلی واقعه عاشورا، خود را به میدان مقابله با کاستی ها و توسعه نیکی ها رسانده است.

رسانه هرگز جولان گاه بدخواهان، بد گمانان و کج روها نبوده و نیست و اصحاب رسانه فومن عمیقا انزجار خود را نسبت به رفتارهای مردم فریب و مردم ستیز اعلام می کند و هرگز این روحیه را برخواسته از اهدافش نمی داند.

جبهه خبری می کوشد تا رنجی را از نظام مقدس و مردم عزیز بردارد و به مصداق فرازی از زیارت عاشورا « سلمٌ لمن سالمکم و حربٌ لمن حاربکُم» در حال فعالیت است.

اما اگر فعال رسانه یا فعال مجازی مرتکب خطایی شد، نباید فرصت طلبان، افراد و گروه های سیاسی با سطحی نگری یا با سو هدف، آن را به پای همگان نوشته و با سواستفاده از برخی اتفاقات، اصحاب حقیقی رسانه را با ترد شدگان اجتماعی در یک صف بخوانند و جایگاه مستحکم خبرنگاران در افکار عمومی را نشانه بگیرند.

مقابله با قلم مقدس خبرنگاران، راه بن بست پوشاندن کم کاری سیاسیون است که رهروان حقیقی عرصه روشنگری، تخریب های هدف دار برخی جریانات را سند حقانیتش میداند.

در آخر می طلبد یادآور شویم تا برخی ها بدانند شاید دیگر روزی رجال بر مسند هایشان نباشند، اما بدانید خبرنگاران مردمی قطعا و همیشه خبرنگار خواهند ماند.

ومن الله توفیق
کانون خبرنگاران شهرستان فومن

این خبر را به اشتراک بگذارید :