نکات مثبت و منفی دستور احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری گیلان

■ رضوان عسکرپور ماسوله
در روزهای اخیر خبرهایی در فضای مجازی و همچنین توسط صدا و سیما در بخش خبری توسط آقای احمد آقایی ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان عنوان شده که: اخذ ورودی سواحل دریا، مناطق سیاحتی، اماکن زیارتی ، تفرج گاه ها ، مناطق تاریخی، جنگل و  طرح های سالم سازی دریا در گیلان غیر قانونی است و با متخلفان برخورد می شود.
این خبراز جهاتی نکات مثبت و از جهاتی نکات منفی با خود به همراه دارد.
نمیدانیم آقای آقایی چه میزان حقوق دریافت می کنند و فرزندانشان در این پهنه گستره خاکی در کدام کشور تحصیل و زندگی میکنند و یا خودشان چقدر اهل سفر هستند.
اما ای کاش کمی دقت بیشتری میشد و تصمیم کارشناسی تر انجام میگرفت تا نکات مثبت آن بر نکات منفی آن چیره شود.
از نکات مثبت این گفتار و دستور توسط ایشان می توان اینگونه عنوان کرد برخی از مکانها بدون دادن هیچگونه خدماتی در حال دریافت عوارض هستند که نمونه های آن بسیار است و می توان در کمترین زمان با یک سفر کوتاه و به صورت مخفی ، دریافت عوارض در این مناطق را تعطیل و مردم به راحتی در آن مناطق ورود کنند. به عنوان مثال سواحل دریا که هیچگونه خدماتی به گردشگران داده نمی شود و تنها اخذ عوارض نامتعارف از گردشگران دریافت می شود که این ،مورد رنجش هم استانی های عزیزمان شده است.
اما نکته منفی مهم  در این موضوع دیده می شود که آقای آقایی از آن غافل گشته اند و آن مناطقی مانند ماسوله است که در حالی که شهرداری ماسوله هیچگونه درآمد دیگری ندارد و نمی تواند مانند دیگر شهرهای گیلان ساخت و ساز داشته و یا سرمایه گذاریهای بزرگ انجام دهد تا خدماتی که به واسطه حضور گردشگران توسط نیروهای شهرداری انجام می شود و حقوق این عزیزان که مبلغ ناچیزی است پرداخت شود.جناب آقای احمد آقایی معاون محترم دادگستری استان گیلان اگر شما فقط یک روز حجم زباله تولید شده توسط گردشگران که توسط رفتگران شهرما با هزاران زحمت و تلاش  با گاری (فرغون) در سطح شهر جمع می شود و یا مقدار مایع دستشویی و امکانات  استفاده شده در سرویسهای بهداشتی که مدام در حال تعمیر و تعویض است را شاهد باشید قطعا اینگونه تصمیم نمیگیرید و تجدید نظر خواهید کرد. مستحضر هستید که شهرداریها از بودجه دولتی برای پرداخت حقوق کارگران و کارمندان خود بی بهره هستند و با این اقدام یعنی شهرداری ماسوله تعطیل خواهد شد.تعطیلی شهرداری بیکاری نردیک به ۵۰ نفر و بی نظمی و نامرتبی شهر را به همراه خواهد داشت.
قطعا نواقص در هرکاری وجود دارند که باید مرتفع شوند  تا شاهد یک روند درست و مناسب باشیم.

از  آقای آقایی معاون محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان درخواست می شود تا در  فرصت مناسب به نقاط مختلف گیلان سفر نموده و موارد ذکر شده توسط ایشان با دقت بیشتری مورد بررسی قرار داده شوند و از شهرداریها خواستار خدمات دهی بیشتر و مناسب تری به مسافران باشند.
سرور گرامی جناب آقای  آقایی قطعا ما هم خواستار این هستیم تا جرم ، دزدی و مواردی مانند توزیع مواد مخدر،قطع درختان و حفظ محیط زیست و یا از دست دادن رودخانه ها و منابع طبیعی که بی حساب و کتاب و هر کسی خواست هرطور با آن رفتار می کند کسی هم پاسخگو نیست و یا استان گیلانی که روزگاری پر از سرسبزی بود این روزها آنقدر همین مسافران ناخوانده از سبز بودن و زمینهای ناب آن کم کرده اند و بجای آن ویلا و خانه ساخته اند و چه کارها در این ویلا انجام نمی شود ،ما هم خواستار کم شدن آن هستیم اما …..

ما هم با حضرتعالی هم نظریم که جایی که خدماتی ارائه نمیدهد چرا باید اخذ ورودی داشته باشد اما یک کاسه کردن همه مناطق باهم بیکاری و بی نظمی و انباشت زباله و… در برخی مناطق را به همراه خواهد داشت که قطعا در خور شان استانی مانند استان گیلان نیست و نخواهد بود.
از حضرتعالی و دادستان محترم شهرستان آقای ایران عقیده درخواست مداقه بیشتر در این مورد را داریم تا هم مردم و هم استانی های عزیز ما رنجیده خاطر نشوند و هم شاهد خدمات دهی مناسب به گردشگران عزیز باشیم.
■ رئیس شورای اسلامی شهر تاریخی ماسوله

این خبر را به اشتراک بگذارید :