به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان فومن به مناسبت فرارسيدن هفته سلامت با حضور ميرشمس مومني زاده فرماندار و ديگر مسئولين شهرستان زنگ سلامت صبح امروز سه شنبه ۱ ارديبهشت در دبيرستان دخترانه خديجه کبري(س) شهر ماکلوان به صدا در آمد.

22

ميرشمس مومني زاده فرماندر شهرستان فومن گفت: هفته سلامت، فرصتي است که با فرهنگ سازي و اطلاع رساني مناسب، ضمن تلاش در جهت ارتقاي سلامت، زمينه يک عزم ملي براي دسترسي عادلانه به خدمات سلامت فراهم شود.  
وي بر لزوم اجراي برنامه‌هايي در راستاي فرهنگ سازي سلامت و جلب مشارکت جامعه تاکيد کرد و افزود: هفته سلامت فرصت مناسبي براي معرفي دستاوردها و موفقيت‌هاي نظام سلامت و تکريم فعاليت‌هاي دست اندرکاران اين حوزه است.
وي در ادامه به تبيين اهميت و جايگاه سلامت و نقش انسان سالم در توسعه پايدار پرداخت و بر ضرورت برنامه‌ريزي در جهت اجراي برنامه‌هاي مفيد در راستاي فرهنگ سازي سلامت تاکيد کرد.

0
مومني زاده افزود: در كشور هفته اول ارديبهشت به نام «هفته سلامت» نامگذاري شد تا با اجراي برنامه‌هاي متنوع، ضمن گراميداشت اين هفته، با اطلاع‌رساني گسترده براساس شعار سال سازمان جهاني بهداشت، سطح آگاهي جامعه درباره مفاهيم سلامت افزايش يابد.
وي افزود: همه ساله در هفته سلامت دست اندرکاران نظام سلامت با مشارکت و همکاري سازمان‌هاي مرتبط با سلامت، برنامه‌هاي مختلفي با هدف ارتقاي فرهنگ سلامت مردم و معرفي دستاوردها و خدمات اين حوزه در سراسر کشور برگزار مي‌شود.
فرماندر فومن شعار امسال هفته سلامت را ” ايمني غذا؛ از مزرعه تا سفره” عنوان کرد و افزود: هفته سلامت فرصت مناسبي است تا ضمن تبيين اهميت و جايگاه مهم و موثر سلامت در تحقق توسعه پايدار، در راستاي ارتقاي سلامت، فرهنگ سازي و اطلاع رساني مناسب با تاکيد بر اصلاح روش‌هاي زندگي صورت گيرد.

2

در حاشيه اين برنامه فرماندار شهرستان فومن از سفره سلامت تدارک ديده شده توسط دانش آموزان اين مدرسه بازديد نمودند.

بازديد از ايستگاه سلامت که به مناسبت هفته سلامت در ميدن وليعصر (عج) شهر فومن داير شده است از ديگر برنمه هاي فرماندر شهرستان فومن بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :