نمایش «ایراندخت» به گارگردانی رضا عباسی در فومن به روی صحنه رفت

نمایش «ایراندخت» به نویسندگی و کارگردانی رضا عباسی در سالن آمفی تئاتر شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن طی روزهای چهاشنبه و پنجشنبه نهم و دهم مرداد ماه به مدت دو روز به روی صحنه رفت.

به گزارش صبح فومن به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن، یوسف نیک انجام رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از برگزاری نمایشِ کارگاهی «ایراندخت» به نویسندگی و کارگردانی رضا عباسی هنرمند تئاتر و تلویزیون استان گیلان خبر داد.

وی افزود: این نمایش، عصر روزهای چهاشنبه و پنجشنبه نهم و دهم مرداد ماه در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن به نمایش درآمد.

ایراندخت نمایشی آرکائیک، باستانی و اسطوره ایست و داستان دو قوم «رعد» و «باد» را که با یکدیگر درگیرند روایت می کند. برای اینکه پادشاهان این دو قوم به اهداف خویش برسند خونها ریخته می شود. در این میان شوهر «ایراندخت» در جنگ مفقود شده است و وی برای رسیدن به او می بایست از هفت خان بگذرد.

نیک انجام تصریح کرد: رضا عباسی برای نوشتن نمایش نامه از اشعار شاعران بزرگ این مرز و بوم همچون مهدی اخوان ثالث، شهریار، احمد شاملو و فروغ فرخزاد بهره برده است.

مرصاد کرمی، آرمین نیکپور، فاطمه سایه افکن، نیلوفر کنعانی، امیر حسین حسین زاده، مرضیه یحیی زاده، ابولفضل نظری، علی برزگر، مایده هادی نژاد، فاطمه عشقی، مارال زندی، ارسطو اصغری، سارا توسلی، برهانی، میرزایی و پریناز عاشوری بازیگران این نمایش بودند که نویسندگی و کارگردانیِ آن را رضا عباسی به عهده داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید :