جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر”طنز پهلو” در سالن اداره اشاد اسلامی فومن برگزار شد

 

سومین جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر “طنزپهلو”با حضور میهمانان کشوری و اهالی فرهنگ هنر در سالن اداره ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار شد.

به گزارش صبح فومن:یوسف نیک انجام، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در این همایش ضمن گرامی داشت و یاد و خاطره کیومرث صابری فومنی ملقب به “گل آقا” گفت: باعث خرسندی است که فومن میزبان اساتید و میهمانی از سراسر کشور در سومین جشنواره ملی نگاه به طنز معاصر است.

وی با بیان اینکه از بین ۷۰۰ارسالی از سراسر کشور، ۱۱ اثر منتخب توسط سه تن از داوران کشوری برگزیده شده است، گفت: آثار در قالب طنز و نثر و داستان کوتاه ارسال شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اشاره به افزایش دو برابری آثار ارسال شده گفت: امیدواریم در سال های آینده نیز شاهد ارتقای کمی و کیفی جشنواره باشیم.

داریوش کاردان هنرمند طنزپرداز با انتقاد بر شرایط حاضر در عرصه طنز پردازی کشور گفت: طنز باید با واقعیت گرایی به دنبال معضلات و مشکلات حاکم بر جامعه بپردازد.

وی تغییر شرایط حاضر برفضای طنز پردازی را خواست همه دغدغه مندان عرصه هنر و فرهنگ دانست و گفت: امید است با ورود افراد صاحب سبک و جوانان نو اندیش فضای انتقادی از بدنه طنز پرداری برای انتقال مشکلات شکل بگیرد.

کاردان، بسیاری از افرادی که با نام طنز پرداز مشغول فعالیت اند را نمونه عینی تهاجم فرهنگی دانست و افزود: فعالان این عرصه نباید با به کاربردن الفاظ سخیف خود را از مسیر درست طنز دور کنند.

وی با اشاره به اینکه طنز پرداری گل آقا همواره با شجاعت و صراحت بیان می شد، گفت: گل آقا مشکلات و مصائب جامعه را با لحنی شیرین و با زبان طنز آمیخته می کرد و جایگاهی فاخری به طنز می بخشید.

رضا رفیع، طنز پرداز نیز طنز گل آقا را در جهت ارتقای کیفی طنز ایران بسیار موثر دانست و گفت: طنز باید طنز موقعیت باشد نه حرکات افراد در غالب لفظی ژست که شخص کمدین خود را طناز بداند.

وی علت پذیرش گل آقا از سوی مردم و مسوولین را بیان دغدغه های اجتماعی توسط کیومرث صابری بود که خود را از جنس مردم می دانست و محبوب بود.

رفیع، برگزاری چنین جشنواره هایی را در ایجاد نشاط احتماعی موثر دانست و گفت: در شرایط فعلی با وجود مشکلات خندیدن برای مردم به امری سخت تبدیل شده است.ایسنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :