حجت الاسلام افتخاری در گردهمایی فصلی روحانیون شهرستان فومن گفت؛ در کنار مردم بودن، موجب تقویت اتحاد می شود و این همراهی با مردم مرهم خوبی بر مشکلات خواهد بود.

به گزارش صبح فومن ؛ گردهمایی فصلی روحانیت با حضور محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن، حجج الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، صفوی امام جمعه شهرستان فومن، مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان و عادلی مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان در مصلای شهرستان فومن برگزار شد.

فرماندار شهرستان در این مراسم ضمن خوشامدگویی به مدعوین، با اشاره به اهمیت نقش روحانیت در جامعه افزود: از زمان قبول مسئولیت فرمانداری در شهرستان فومن تا کنون چهار بار در جلسات مختلف در شهرستان و خارج از آن با روحانیون و طلاب فومنی دیدار داشته است.

وی در ادامه در جایگاه نماینده عالی دولت در شهرستان به ارائه گزارشی از فعالیت های دولت در شهرستان فومن پرداخت و افزود که در طول مدیریت خود بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در قالب هفته دولت و دهه فجر گذشته به بهره برداری رسید و زیرساخت هایی از جمله راه شهری و روستایی، آسفالت معابر و زیرسازی، آب روستایی، برق، کشاورزی، دامداری و… را شامل می شود.

قاسم نژاد با بیان این که در سال گذشته در حوزه برق مبلغ ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده، به احداث ۶۰ کیلومتر راه روستایی طی یک سال پرداخت و راه اندازی سد باغبانان با ۱۴ میلیارد تومان هزینه را مورد توجه قرار داد.

فرماندار شهرستان فومن در ادامه تصریح کرد: نمی توان گفت که ما مشکل نداریم‌، اما بسیاریی از کاستی ها با برنامه ریزی و مدیریت درست قابل رفع است.

وی با بیان این که یکی از اساسی ترین مشکلات شهرستان کمبود آب شرب در روستاها است، میانگین برخورد از آب روستایی در شهرستان را نزدیک به ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: در بسیاری از روستاها نیز علی رغم برخورداری، برخی خانوارها هنوز محروم هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به قدمت لوله ها و افزایش تعداد مشترکین بدون افزایش ظرفیت شبکه توزیع آب که مشکل آفرین شده، افزود: به دلیل کم توجهی در سالیان گذشته، رتبه دوم استان را از آخر داریم که این امر مستلزم برنامه ریزی و تلاش بیشتر است و در این راستا ۴ میلیارد تومان با پیگیری نماینده محترم شهرستان اختصاص یافته و علاوه بر آن ۳ تا ۴ میلیارد تومان توسط فرمانداری در کمیته برنامه ریزی اختصایی خواهد یافت.

وی افزود: هم اکنون برنامه های اجرایی آب روستایی در ۱۲ روستا در حال اجراء است و در صورت تکمیل پروژه ها، شاخص برخورداری ما تا پایان ۹۸ به ۷۲ درصد خواهد رسید‌‌.

قاسم نژاد در فراز دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم اتحاد، افزود: باید عامل ایجاد وحدت و همدلی میان مردم باشیم و با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، مردم را در کنار خود نگه داریم. در واقع، در این میان روحانیت نقش بسیار مهمی ایفاء خواهد کرد.

وی با بیان این که در وفور درآمد مالی دولت های ادوار گذشته و رژیم سابق نیز، دولت ها نتوانستند به سوی توسعه حرکت کنند، شرایط امروز بین المللیی علیه کشور را مورد توجه قرار داد که غرب به سرکردگی ایالات متحده علیه ما متحد شده و بنابراین تفرقه در داخل و تضعیف همبستگی ملی به نفع دشمن تمام خواهد شد.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام افتخاری با اشاره به شرایط و مشکلات اقتصادی کشور و با تاکید بر بیانات رهبری و دولتمردان در رفع مشکلات و بهبود شرایط، خواهان اجرای دستورات و رهنمودهای ایشان شد.

وی با اشاره به دشواری های فعلی در حوزه بودجه ریزی و با بیان گوشه هایی از تاکیدات رهبری بر مدیریت جهادی، برنامه ریزی و اجرای درست سیاست ها را راهگشا دانست و افزود: در کنار مردم بودن، موجب تقویت اتحاد می شود و این همراهی با مردم مرهم خوبی بر مشکلات خواهد بود.

وی تصریح کرد: دوگانه اصولگرایی و اصلاح طلبی تمام شده و باید در کنار مردم باشیم. آسیب هایی از این دوگانگی دیدیم و نباید اجازه داد این گونه ادامه پیدا کند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این که اختلاس و فساد مالی مشکل آفرین شده، تصریح کرد که باید به جد با آن برخورد شود.

وی در ادامه خواهان این شد که نباید اسلام عزیز آلوده خشونت و قهر و فساد دست اندرکاران شود و ما باید خواسته های مردم را بشنویم و به دور از شعار، در کنار مردم باشیم و نگذاریم مردم از روحانیت احساس جدایی کنند

این خبر را به اشتراک بگذارید :