نشست روحانیون شهرستان فومن به مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور امام جمعه،نماینده و فرماندار فومن

به همت اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت، روحانیون فومن به مناسبت ماه مبارک رمضان، به اتفاق امام جمعه، نماینده مجلس، فرماندار و رئیس اداره تبلیغات اسلامی در دفتر امام جمعه این شهرستان گردهم آمدند.

به گزارش صبح فومن به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت، امام جمعه شهرستان فومن در این نشست طی سخنانی پيرامون جايگاه و نقش عالم در جامعه و حضور روحانيون مبارز و انقلابي و پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي اظهار داشت: روحانيون بايد نسل جديد را با دستاوردهاي انقلاب اسلامي آشنا و زمينه جذب جوانان را براي استقبال از ميهماني خدا در ايام ماه مبارک رمضان فراهم سازند .

IMG_0017

وي اولين شاخصه عالمان دين را ترس از خدا برشمرد و عنوان داشت: پيروزي انقلاب اسلامي ثمره اين شاخصه است و امام راحل (ره) مصداق کامل اين ویژگی است .

حجت الاسلام سید محمدحسن صفوی با تاكيد بر مطالعه و كسب علم توسط روحانيون تصریح کرد: انتظار مردم از روحانيون فراتر از حد است فلذا روحاني بايد نسبت به اعمال و رفتار خود توجه داشته و گفتارش با اعمالش مطابقت كند.

این کارشناس حوزه دین با اشاره به اقدامات عملي روحانيون در ترويج دين گفت: عمل به گفته ها توسط روحانيون مي تواند نقش موثري در جلب علاقه مندي مردم به روحانيت و ترويج احکام ديني داشته باشد.

صفوی خاطرنشان ساخت: روحانيون به عنوان مروجان دين بايد مراقب آفت ها و آسيب ها باشند، زيرا برخوردهايي که امروز با اسلام انجام مي شود نشان مي دهد که اين برخوردها اصل و اساس قرآن و اسلام را نشانه رفته است.

این مسئول در پایان تاکید کرد: روحانيون بايد اسلام ناب محمدي «صلی الله علیه و آله و سلم» را به مردم معرفي کنند و ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمي در اين زمينه است.

سپس نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: روحانيون هميشه و در همه حال امين و مورد اعتماد مردم هستند و جايگاه و شان اين قشر بايد در جامعه حفظ شود.

IMG_0033

وی با اشاره به نقش برجسته و اصلي روحانيون در صيانت از دينداري و تدين مردم، اذعان کرد: غفلت اين قشر، مي‌تواند براي جامعه آسيب‌آفرين باشد.

ناصر عاشوری با تشريح نقش روحانيون در آگاهي و روشنگري جامعه خاطرنشان کرد: نبايد در جامعه طوري القا شود كه روحانيون فقط در امور مختص دين و تدين وارد مي‌شوند، بلكه آگاهي و هوشياري آنان در جهت‌گيري‌هاي سياسي و اجتماعي می تواند خنثي‌كننده بسياري از دسيسه‌هاي دشمنان داخلي و خارجي و نااهلان و نامحرمان به نظام باشد.

در ادامه فرماندار شهرستان فومن نیز طی سخنانی گفت: وظيفه اصلي روحانيون مديريت نيست بلكه آنها مي‌توانند نقش رهبري را در جامعه ايفا كنند و با نهادينه كردن فرهنگ اخلاص و عبوديت نافذ در دل‌ها باشند.

وي در تشريح توقعات جامعه از روحانيون بیان داشت: روحاني بايد پاسخگوي درد دينداري مردم باشد چرا كه امروز مردم تشنه معارف اسلامي هستند و بايد با دست روحانيون اين تشنگي آنها سيراب شود.

میر شمس مومنی زاده ادامه داد: توقع ديگري كه از روحانيون در جامعه انتظار مي‌رود بحث حفظ هويت ديني جوانان است به طوري كه يكي از جدي‌ترين چالش‌هاي ما بحران هويتي است كه بايد اين قشر به اين معضل سر و سامان دهد.

وي با خطرناك خواندن بحران هويت ديني و تاريخي ملت ايران گفت: اميدواريم روحانيون با درك شرايط جامعه ، احساس مسئوليت بيشتری کرده و تلاش كنند تا هويت واقعي ملت ما بازيابي شود.

IMG_0040

سپس، رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، طی بیاناتی اظهار داشت: ماه رمضان يک فرصت طلايي براي عبادت محسوب مي شود که بايد از آن به خوبي استفاده کنيم.

وی با بیان اینکه بايد مبلغين در ماه مبارک رمضان و نیز در طول سال احکام و مسائل شرعي را براي مردم بازگو کنند، تاکید کرد: شایسته است مبلغين در روستاها برنامه هاي فرهنگي را به خوبي اجرا کنند و در مجالس ديني و مذهبي مردم حضور يابند تا تأثير گذاري بيشتري داشته باشد.

حجت الاسلام عليرضا ابراهيم زاده افزود: همچنین بايد مساجد را پايگاه امور فرهنگي قرار دهيم و جوانان را تشويق کنيم تا در برنامه هاي فرهنگي و نماز جماعاتي که در اين مساجد برگزار مي شود حضور يابند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت، در بخش دیگری از سخنان خویش موضوعاتی همچون بحث غبار روبی مساجد در دهه نکوداشت مساجد، و اعزام مبلغ در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان را از جمله اقدامات انجام شده از سوی اداره متبوع خویش جهت زمینه سازی حضور مردم بویژه جوانان در مساجد عنوان و خاطرنشان کرد: آنچه که فضاي مساجد را براي حضور مخلصانه نمازگزاران و جوانان آماده مي سازد روحيه تعامل ، وحدت و برادري متوليان مسجد و مردم با ائمه جماعات و مبلغين اعزامي مي باشد.

IMG_0043

این مسئول امور دینی در پایان تصریح کرد : انتظار مردم از مبلغين و روحانيون آنست که با ايجاد فضائي دوستانه و صميمي بستر را براي جذب جوانان و اقشار مختلف مردم فراهم آورند و در تمامي برنامه ها و فعاليتها محوريت داشته باشند.

گفتنی است، این نشست، در دفتر امام جمعه شهرستان فومن انجام شد

این خبر را به اشتراک بگذارید :