امام جمعه فومن گفت: بسیج و سپاه مسئول ترویج فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر هستند.

 

امام جمعه فومن:بسیج مسئول ترویج امر به معروف است / ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان توسط گردشگران فومن

به گزارش صبح فومن؛ حجت‌الاسلام محمدحسن صفوی عصر امروز در نشست ستاد پیشگیری از حرمت‌شکنی ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی (ره) فرمانداری این شهرستان با اشاره به تلاش‌های پیامبر اسلام (ص) برای خداشناسی و معرفت در بین جامعه، اظهار کرد: بسیج و سپاه به عنوان نهاد مقدس نظام و مسئول ترویج فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر هستند.
وی با تأکید بر اینکه باید آخرین برخورد اقدام قاطعانه و قضایی باشد افزود: اخلاق، برخورد دوستانه و ارشاد باید در ابتدا مدنظر قرار گیرد.
امام جمعه فومن با تصریح بر اینکه نباید اقدام به انجام گناه و جرم برای مردم عادی باشد، تاکید کرد: این امر انسان را هنجارشکن می‌کند و باید اصولی و اخلاقی از انجام جرم و گناه جلوگیری شود.
وی از افزایش استقبال مردم از مساجد در ماه مبارک رمضان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ۶۲ روحانی و مبلغ دین در مساجد شهرستان حضور دارند.
صفوی با اشاره به اینکه خداوند هیچ‌گونه سختی را برای بندگان خود نمی‌پسندد، خاطرنشان کرد: روزه برای بیمار و مسافر واجب نیست، اما حفظ حریم روزه‌داران یکی از صفات مثبت اخلاقی و دینی است.
وی با بیان اینکه سالانه دو میلیون گردشگر به شهرستان فومن سفر می‌کند، افزود: انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر به روحانیون شهرستان ابلاغ می‌شود.
معاون فرماندار فومن نیز در نشست مذکور با اشاره به نزول برکات وافر در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: امیدواریم خداوند تبارک و تعالی بالاترین نعمت‌ها را به مسلمانان جهان ارزانی دارد.

جواد عامر در پایان حفظ حرمت ماه مبارک رمضان را یکی از دغدغه‌های مردم شهرستان بیان کرد و یادآور شد: اقدام به روزه‌خواری در ملأعام توسط گردشگران، خاطر مردم شهرستان را ناراحت می‌کند.فارس

این خبر را به اشتراک بگذارید :