از حادثه تلخ #رودبار_چیره،
غم بر فومن و فومنی ها چیره شد🖤

✍ به قلم #سمیرابخشی

❌ توجه به گزارشات مردمی خبرنگاران،از جانب مسوولین فقط در حد #حرف است!مسوولین فومنی از نماینده وفرماندار گرفته تاسایرکارکنان دولتی که بارها گفته اید :خبرنگاران فومن!حاشیه سازند! به وظایف ذاتی خود عمل نمی کنند و مشکلات مردمی را انعکاس نمی دهند وگرنه ماپاسخگوهستیم و مشکل را رفع می کنیم! ماخبرنگاران معترفیم که به جهت #عدم_امنیت_شغلی و #عدم_تامین_مالی در این عرصه، ناگریز درحق مردم دیارمان کوتاهی کرده ایم اماشما بفرمایید با برخورداری از حقوق های ثابت چندمیلیونی! بیمه! و سایرمزایا و وجود #بودجه های دولتی! برای مردم چه کرده اید؟!

❌این شمایید که پاسخگوی حاشیه سازان هستید! وگرنه
خبرنگارانِ عاشقِ مردمی هم وجود دارند! که شما پاسخشان را نمی دهید!!

❌گزارش ویدیویی و مکتوب جامعی در سال۹۶ توسط تیم خبری آوای نو درخصوص وضعیت غیرایمن #پل_روستای_کلفت و #رودبارچیره منتشر شد،اما پاسخ مسوولین مدعی! هیچ! بود و نسبت به انتقادات و مشکلات به حق مردم بی توجهی کردید!

❌پل روستای کلفت را نساختید تااینکه سیل اخیر ویرانش کرد و پل رودبارچیره را هم
با تمام عیوبش رهاکردید تا با این حادثه تلخ ،قلب مردم شهر را ویران کند!

❌جالب است که بلدنیستید! خوب کار کنید اما خوب بلدید زخم زبان بزنید!

⁉️سال قبل ،جوانی در پل سنگ بیجارفومن جان خود را از دست داد اما وقتی رسانه های شهرستان وکانال های تلگرامی این حادثه را از بی تدبیری مسوولین و عدم حفاظ گذاری پل دانستند، یکی از اعضای شورای شهر گفت :خبرنگاران شهر بی نهایت حاشیه سازی می کنند! چرا خودکشی افراد از پل یخسازی انقدر بزرگنمایی! نمی شود! در این اتفاق شهرداری مقصرنیست!
❗️درباره ی این حادثه هم مسوول عالی رتبه ای! می گوید:
مقصر راننده است که بادیدن طغیان رودخانه از روی پل عبور کرده است!

❌آقایان مدیر، با این استدلال ها شاید بتوانید منه خبرنگار و یا مردم را متقاعد نه! ، اما ساکت کنید! اما آیا وجدانتان هم متقاعدشده و سکوت می کند!؟

❌برخی ها در پاسخ به این مسوول، گفتند شما مقصرید چون علایم هشدار دهنده ای نصب نکرده بودید که راننده را از خطر مطلع سازد، اما باید پرسید که با نصب علایم و مسدودنمودن پل ، آیا مسیر ارتباطی دیگری وجودداشت که راننده بخواهد از آن عبور کند؟یا نه شما مسوولین انتظار دارید مردم با بارش هر باران از فعالیت روزمره خود دست بکشند، عبور و مرور نکرده و خانه نشین شوند!؟

❓شماها بیش از دوسال علایم هشدار دهنده برای عدم عبور را روی پل کلفت که (اگرسالم بود می توانست مسیراصلی و جایگزینی برای رفت وآمد این دوجوان مغروق باشد) نصب کردید اما آیا آن را ساختید؟!

❌خبرنگاران شهر بارها از مشکلات مردم روستای کلفت و رودبارچیره گفتند اما از شما جز تصاویرِ بازدیدهایتان و حال خاطره تلخ فوت این دوجوان، عملکردی به یادگارنماند!

❌جالب اینجاست که وقتی پل کلفت درسیل اخیر کاملا تخریب شد مسوولی بیان کرد ما برای همین پل کلفت را بازسازی نکردیم! وگرنه در این سیل کاملا تخریب می شد و بیت المال هدر می رفت!

❗️عجیب است که شما چگونه با این استدلال های مضحک! و این افکارنابخردانه! به پست و مقام می رسید؟!
❗️عجیب تر اینکه خودتان باصراحت! به عدم کیفیت سازه هایتان اعتراف می کنید! و از آن ابایی هم ندارید!

⁉️چرا به این فکر نمی کنید که سازه را به گونه ای بسازید که در برابر مخاطرات طبیعی استوارتر باشد؟! چگونه است که پل های چندصدساله ی آجری در برابر همین مخاطرات پایدار می مانند اما پُل های ساخته شده در چنددهه اخیر فرو می ریزند؟!

❌حاصل سازه های گذشته که تنها معمار بوده و پروژه اش! این سطح از کیفیت است که پس از صدهاسال می بینیم! سوال برانگیز است‌که امروزه با وجود مهندس فنی ،مهندس ناظر ، حراست ،حفاظت، سازمان بازرسی و سایر افراد ونهادهای نظارتی که برای کنترل و بررسی کمیت و کیفیت کارها تعبیه شده است ، چگونه این سازه های عمرانی بدون کیفیت وایمنی لازم افتتاح می شوند؟!

⁉️آیا جز این می توان گفت که وجدان هایمان به خواب رفته اند؟! و با اینکه بر تعداد انسان های عامل و کننده ی کار اضافه شده، از انسانیتمان! کاسته شده است؟!

⁉️شما چگونه پلی که حفاظ گذاری اش انجام نشده را افتتاح می کنید؟! و چرا نسبت به شناسایی و اصلاح اینگونه پل ها که در فومن کم نیست و با توجه به #نبودروشنایی_معابر در روستاها بارها برای مردم و گردشگران خطرآفرین بوده است ،بی توجهید؟!

❌باید از حادثه ی مشابه که سال قبل برای خودروی پیکان وانت در همین پل رخ داده بود درس می گرفتید اما صدحیف که (ما مسوولِ مسوولیت پذیر! کم داریم و مسوول مسولیت گریز! بسیار…)

خداوند آخر عاقبتمان را بخیرکند…

🆔آوای نو🔰
@avayenonews

این خبر را به اشتراک بگذارید :