امام جمعه فومن؛احیای سفره‌های افطاری در مساجد از سنت‌های حسنه شیعیان است.

به گزارش صبح فومن؛محمدحسن صفوی، امام جمعه فومن با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم مومن خدمت‌رسانی به مردم است و در قرآن مجید از ضیافت به روزه‌دار نام برده شده است.

وی با بیان اینکه تواضع داشتن، سلام کردن و غذا دادن به مردم، یکی از دعاهای ماه مبارک رمضان است، افزود: غذا دادن از ویژگی‌هایی است که ائمه(علیهم السلام) نام برده‌اند و سوره «هل اتی» برای ائمه نام برده شده فقط به این دلیل که به مسکین و فقیر کمک کرده‌اند.

امام جمعه فومن گفت: در ماه مبارک رمضان که یک فضای معنوی خوبی در کشور ایجاد شده است ضرورت دارد کسانی که وضع مادی آنها خوب است و توانمندی مالی دارند به افراد نیازمند کمک کنند.

حجت‌الاسلام صفوی با بیان اینکه خانواده‌هایی وجود دارند که روزه می‌گیرند اما افطار و سحر ناچیزی می‌خورند و امکانات خوبی در اختیار ندارند، تصریح کرد: ضرورت دارد که ما سنت حسنه اطعام طعام را احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اجتماع مردم سبب برکت می‌شود و مردمی که در یک جا جمع می‌شوند و می‌بینند غنی طعم فقر را چشیده و سنت اطعام طعام را احیا کرده است در همدلی آنها بسیار اثرگزار است.

امام جمعه فومن اظهار کرد: در مسجد جامع فومن هر روز غروب سفره افطاری پهن می‌کنند که این امر یک بحث اخلاقی خوب است.

حجت‌الاسلام صفوی افزود: ماه رمضان میلاد با سعادت کریم آل محمد است ما هم باید سفره‌های کریمانه را در مساجد پهن کنیم تا سبب همدلی بین مردم و مسئولان و فقیر و غنی شویم.

وی با بیان اینکه احیای سفره‌های افطاری در مساجد از سنت‌های حسنه شیعیان است، گفت: پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند: هرکس در ماه رمضان روزه داری را افطار دهد مانند آن است که بنده ای را آزاد کرده است.شبستان

این خبر را به اشتراک بگذارید :