اجرای نمایشِ «تاراج نامه» در فومن

«تاراج نامه» نمایشنامه ای از بهرام بیضایی به کارگردانی مهدی مهربان در سالن آمفی تئاتر شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن به روی صحنه رفت.

به گزارش صبح فومن به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، یوسف نیک انجام رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از به صحنه رفتنِ «تاراج نامه» به نویسندگی کارگردان بزرگ ایرانی بهرام بیضایی و کارگردانی مهدی مهربان در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن خبر داد.

«تاراج نامه» نمایشنامه ایست تاریخی که یورش مغولان به سرزمین ایران را روایت می کند. نویسندگی نمایشنامه به قلم استاد بهرام بیضایی است.  و با کارگردانی مهدی مهربان در روزهای پنجشنبه و جمعه ١١ و ١٢ مرداد ماه در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن به روی صحنه رفت.

در هنگامه حمله تاتار به ایران، تمامیِ شهر غارت و اشغال شده است. آران و نوتک دختر و پسری جوان از این حمله جان سالم به در برده اند، و پس از کش و قوس های فراوان و درگیر شدن با تاتارها موفق به گریز از شهرِ غارت شده می شوند.

«تاراج‌نامه» از کارهای متأخّر بهرام بیضایی است و زبانی دشوار دارد. این اثر با چهل بازیگر به روی صحنه رفت. اشکان علیزاده، شقایق اکبری، ابوذر یوسف زاده، علیرضا کارگر روشن، ماهان حقگو، حمیدرضا نادری، شیما موسی زاده، حسین تجدد از جمله بازیگرانی بودند که در این نمایش به ایفای نقش پرداختند.

گفتنی است پیشتر این اثر در جشنواره «بیضایی خوانی» در تماشاخانه دیوار چهارمِ تهران به روی صحنه رفته و در بخش های مختلف مورد تقدیر قرار گرفته است. مهدی مهربان در بخش بهترین کارگردانی رتبه سوم، خانم شقایق اکبری در بخش بازیگری زن رتبه سوم، ابوذر یوسف زاده یکی از نامزدهای بهترین بازیگر مرد لقب گرفته اند. همچنین از میلاد مومن نژاد بازیگر نابینای این اثر نمایشی در جشنواره ی مذکور تقدیر به عمل آمده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :