سفره شکر در فومن برپا شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن از برپایی ” سفره شکر” در کانونهای مساجد این شهرستان خبر داد.

FBDF597C-6516-4A1F-9751-B10834F4C17E

به گزارش صبح فومن؛یوسف نیک انجام با اعلام  این خبر اظهار داشت: بمناسبت  فرا رسیدن عید سعید فطر ،  و اختتامییه مراسم معنوی  قران در کانونهای مساجد شهرستان، روز چهارشنبه  بیست  سوم  خردادماه سفره شکر  در مسجد جامع خشکنودهان  برپا شد.

یوسف نیک انجام در این مراسم  با بیان اهمیت  قرائت قران  کریم اذعان نمود : قرائت قرآن، ذکر خداوند است. با ذکر خدا دل‌ها آرام مى‌گیرد. آرامش روحى، زندگى روزمره انسان را به سوى خوش‌بختى سوق مى‌دهد.

وی قرآن، را  قانون اساسى اسلام  معرفی نمود  و گفت : با خواندن و توجه به معانى قرآن مى‌توان به رفتار و چگونه زیستن خود شکل می گیرد.

این مسوول  در ادامه  افزود : حفظ و قرائت قرآن، موجب تقویت حافظه مى‌گردد و در نتیجه در زندگى مسلمان تأثیر مى‌گذارد و موجب پیشرفت در کارهاى علمى او مى‌گردد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن به اهمیت  وجود  کانونهای  مساجد در شهرستان  اشاره نمود و گفت : شهرستان فومن  بواسطه داشتن فرهنگ دینی و علمایی چون  آیت الله اریب فومن ، آیت الله بهجت  فومنی  مورد  توجه  قرار گرفته است. فعالان کانون های مساجد برای ترویج سبک زندگی اسلامی، ابتدا باید شناخت کامل و جامعی نسبت به سبك زندگی اسلامی پیدا کنند و بدانند چه آفاتی جایگزین این نوع سبک زندگی در جامعه ما شده است.

وی تصریح کرد : کار کانون‌های فرهنگی هنری، هموار کردن مسیر نیل به اهداف فرهنگی است با وجود تلاش جوانان و برپایی کانون های مساجد در این شهرستان انتظار می رود مشکلات و کمبودها رفع شود تا فعالیت ها به نحو شایسته تری انجام شود و مساجد به عنوان پایگاهی برای مقابله با جنگ نرم تبدیل شوند.

یوسف نیک انجام خاطر نشان کرد :  در مراسم معنوی  اختتامیه  مراسم  قرآنی  ماه مبارک رمضان تحت عنوان  ” سفره شکر “  در کانونهای مساجد برگزار و  در این مراسم  با  تلاوت جزء سی قرآن  کریم ، با اهداء لوح تقدیر و جوایز به برندگان  قرانی و فعالان مساجد  تقدیر و تجلیل شد و در پایان مراسم بسته های غذای نذری  برای افطار بین مدعوین توزیع گردید. روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

این خبر را به اشتراک بگذارید :