article

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان فومن جلسه کميته تخصيص آب شهرستان فومن صبح شنبه۲۹فروردين به رياست ميرشمس مومني زاده فرماندار فومن و با حضور ديگر اعضاء در محل فرمانداري برگزار شد.

فرماندار فومن در اين جلسه با اشاره به سيلاب أخير در شهرستان گفت:سيلاب هفته گذشته آسيب بسيار جدي به سردهنه انهار کشاورزي رساند به طوريکه از۶۹سردهنه شهرستان بيش از ۷۰درصد تخريب شدند.

مومني زاده افزود:جهت بازسازي اين تعداد سردهنه به ماشين آلات سنگين نياز داريم تا بتوانيم وضعيت انهار را به حالت قبل بازگردانيم.

وي خاطرنشان کرد:جهت حل اين مشکل به کمک و همياري تمام مسئولين شهرستان و استان نيازمنديم تا از اين بحران عبور کنيم.

فرماندار فومن افزود: اولويت کاردر بازسازي انهار و سردهنه ها در حال حاضر مرمت سردهنه هايي است که سطح زير کشت بيشتري را در بر ميگيرند و مابقي در مراحل بعدي صورت خواهد گرت.

وي افزود: همين کشاورزان بودند که آن استقبال کم نظير را از رئيس جمهور به نمايش گذاشتند و امروز وظيفه ما اين است که براي حل مشکلشان همدل و بسيج شويم.
ميرشمس مومني‌زاده با اشاره به ضرورت مديريت مصرف منابع آب کشاورزي اظهار داشت: ۸ هزار هکتار از شاليزارهاي فومن به صورت مکانيزه آبياري مي‌شود.
وي با بيان اينکه ۶ هزار هکتار از اراضي کشاورزي فومن به صورت سنتي آبياري مي‌شود، افزود: کاهش منابع آبي گيلان هشداري براي مديريت الگوي مصرف است که کشاورزان بايد به آن توجه کنند.

وي خاطرنشان کرد:امسال تمام اين ۶هزار هکتار زمين زراعي شهرستان در خطر آسيب از بحران کم آبي مي باشد.
فرماندار فومن با اشاره به توليد سالانه ۴۸هزار تن برنج از شاليزارهاي اين شهرستان، گفت: برنج از محصولات راهبردي کشاورزي غرب گيلان است که معاش بسياري از مردم مناطق روستايي فومن از محل کاشت برنج تأمين مي‌شود.
وي افزود:در پي سيلاب هفته گذشته ۴۶ پل کوچک و آبرو و نيز چندين مورد رانش زمين موجب آسيب به شانه راه ها شده است.

فرماندار فومن تصريح کرد: سرجمع خسارت وارده در پس سيلاب أخير به حوزه راه شهرستان بيش از ۳۱ميليارد ريال بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :