images
رئيس اداره تبليغات اسلامي فومن و شفت در سالروز میلاد باسعادت حضرت امام محمدباقر(عليه السلام) طي سخناني، به بيان گوشه هايي از ابعاد شخصيتي و جايگاه والاي آن امام همام پرداخت.
به گزارش روابط عمومی اداره تبليغات اسلامي فومن و شفت ، حجت الاسلام عليرضا ابراهيم زاده ۳۱ فروردين ۹۴ طي گفتگويي ضمن تبریک این میلاد خجسته اظهار داشت: اولین روز از ماه مبارک رجب المرجب ، مصادف با سالروز ولادت فرخنده امام محمد باقر (عليه السلام) است ؛ امامي که با تعليم معارف حقه اسلامي به مردم ، به جنگ با دشمنان پرداخت .
وي افزود: نام‌ مبارک‌ امام‌ پنجم‌ محمد، و لقب‌ آن‌ حضرت‌ ، باقر يا باقرالعلوم‌ است‌ ؛ دليل اعطاي اين لقب به امام پنجم اين است که ايشان درياى‌ دانش‌ را شکافت‌ و اسرار علوم‌ را آشکار ساخت‌ ؛ القاب‌ ديگرى‌ مانند شاکر ، صابر و هادى‌ نيز براى‌ آن‌ حضرت‌ ذکر کرده‌اند که‌ هريک‌ بيانگر صفتى‌ از صفات‌ آن‌ امام‌ بزرگوار بوده‌ است‌ .
رئيس اداره تبليغات اسلامي فومن و شفت با بيان اينکه امام محمد باقر (عليه‌السلام) پنجمين اختر فروزان آسمان امامت و هفتمين گوهر عرش عصمت است، ادامه داد: ایشان شكافنده و تبيين كننده علوم اسلامي است؛ امامي كه سراسر زندگي‌اش نور بود و همه لحظات عمر با بركتش، در راه ارشاد و هدايت انسان‌ها صرف شد؛ امامي كه از زمينه سازي‌هاي پدرش امام سجاد(عليه‌السلام) در راستاي معرفي مكتب تشيع، و مبارزه با طاغوت‌ها، بهره‌برداري بسيار كرد، و با تربيت شاگردان برجسته، و تبيين فقه ناب اسلام و اهل‌بيت(عليهم‌السلام) بزرگ‌ترين قدم را براي شناسايي تشيع و مكتب اهل بيت (عليهم‌السلام )برداشت.
این کارشناس حوزه دین تصريح کرد: ایشان ، در سن چهار سالگي در كربلا و ماجراي عاشوراي حسيني(عليه‌السلام) حضور داشت، و در سفر كوفه و شام، همراه پدر، همه ماجراها را مي ديد و براساس فرهنگ عاشورا تربيت شد؛ آن امام همام تجسمي از ارزش‌هاي والاي انساني و كمالات اخلاقي بود و همه لحظه‌هاي زندگي درخشانش، درس‌هاي بزرگ انساني را الهام مي‌بخشيد.
حجت الاسلام ابراهيم زاده ، به بخش ديگری از ويژگي هاي امام محمدباقر (عليه السلام) نیز اشاره و خاطرنشان ساخت: ايشان بسيار گشاده‌ رو و با مؤمنان‌ و دوستان،‌ خوش‌ برخورد بود؛ با همه‌ اصحاب‌ مصافحه‌ و ديگران‌ را نيز بدين‌ کار تشويق‌ مى‌کرد.
وي اضافه کرد: امام‌ باقر (عليه السلام) در صدقات‌ ، بخشش‌ و آداب‌ اسلامى‌ مانند دستگيرى‌ از نيازمندان‌ ، تشييع‌ پيکر مؤمنين‌ ، عيادت‌ از بيماران‌ ، رعايت‌ ادب‌ و آداب‌ و سنن‌ دينى‌ ، بسيار دقيق بود .
اين کارشناس ديني در پايان اذعان داشت: بي شك، آشنايي با سيره علمي، تربيتي، سياسي و اخلاقي آن امام همام راهنماي خوبي براي ما در مسير پر پيچ و خم زندگي است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :