رئیس دبیرخانه شورای عالی سازمان میراث فرهنگی: معماری روز کشور در حال فاصله گرفتن از هویت اصلی است

به گزارش صبح فومن، مرتضی طالع‌ماسوله پیش از ظهر امروز در جمع مهندسان و ویلاسازان این شهرستان با اشاره به اینکه معماری روز کشور در حال فاصله‌گیری از هویت اصلی و تمدن تاریخی کشور است، اظهار کرد: معماری هویتی در ساخت‌و‌ساز نوین امری بسیار جدایی‌ناپذیر است.

وی شناسنامه ایران را دارای تمدن و تاریخ چندهزار ساله عنوان کرد و گفت: تکنولوژی جدید نباید موجب از یاد بردن تاریخ کشور شود و معماری هویتی باید موجب ساخت و سازها شود.
این مسئول یکی از مشکلات در امر ساخت را عدم وجود تفکر صحیح و هویتی در معماری دانست و ادامه داد: معماری ایران در مناطق توریستی و تاریخی نیاز به جراحی فکری دارد.
وی با تاکید بر توجه به ضوابط و اصول معماری سازمان میراث فرهنگی کشور از سوی سازندگان بناها، ادامه داد: گردشگران خارجی به دنبال هویت ایرانی هستند و نه هتل‌های مدرنی که خود در کشورهای دیگر صاحب آنها هستند.
طالع‌ماسوله ایجاد و وجود تمایزهای تاریخی و تفریحی با دیگر مناطق را یکی از راه‌های جذب گردشگر داخلی و خارجی بیان کرد و یادآور شد: فضای سنتی و هویتی و تاریخی خواسته گردشگران است و تمدن تمام نقاط ایران‌زمین باید به درستی به جهانیان نشان داده شود.
وی با تصریح بر اینکه تکنولوژی باید برای استحکام معماری هویتی مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید در مناطق گردشگری از معماری و ساخت و سازهای کاریکاتوری پرهیز شود.
رئیس دبیرخانه شورای عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه دولت نفش مهمی در هدایت و نظارت بخش گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: بخش‌خصوصی باید به وظایف و توانایی‌های خود برای افزایش بهره‌وری گردشگری تسلط داشته باشد.
وی برخورد مناسب و تبلیغات چهره به چهره را یکی از مهم‌ترین ابزار تبلیغی دانست و یادآور شد: برند سازی و تبلیغات گردشگر را به طرف سرزمین هدف سوق می‌دهد.
طالع‌ماسوله با تاکید بر ظرفیت بالای گردشگری در ماسوله و قلعه‌رودخان فومن متذکر شد: حضور چند روزه گردشگر باید در این مناطق فراهم و از ظرفیت‌های گردشگری آنها بهترین نتیجه حاصل شود.فارس

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :