رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن گفت: شهروندان فومنی در هفته سلامت ویزیت رایگان می‌شوند.

139001200572

به گزارش صبح فومن؛نصرالله کوهستانی ظهر امروز با تبریک هفته ملی سلامت، اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید به حوزه سلامت حساس است باید بگویم که مدیریت سلامت فقط با شبکه بهداشت و درمان نیست بلکه ارگان‌های دیگر نیز با آن درگیرند.

وی به شعار سازمان بهداشت جهانی اشاره کرد و افزود: سئوال سازمان بهداشت جهانی «آیا از ایمنی غذای خود مطمئن هستید؟» و جواب این سئوال «ایمنی از مزرعه تا بشقاب است».

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن با اشاره به اینکه از تمامی افکار عمومی باید در حوزه سلامت بهره‌مند شویم، گفت: باید با برنامه علمی مستمر بتوانیم سلامت را مورد ارزیابی و پایش قرار دهیم.

کوهستانی تصریح کرد: اگر به گذشته برگردیم می‌بینیم که بیماری‌ها با یک واکسن درمان می‌شدند ولی امروزه بیماری‌های مختلف و پراکنده وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز مقدار تغذیه افزایش یافته اما کیفیت غذاها یک چالش  است، خاطرنشان کرد: نتیجه تحقیقات نشان داده که مصرف غذای آلوده علاوه بر مرگ‌ و میر بیش از ۲۰۰ نوع بیماری ایجاد می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن، بیماری ناشی از غذای آلوده را در تولید، حمل و نگهداری مواد غذایی دانست و گفت: این موارد کیفیت غذا را به چالش می‌کشد.

کوهستانی، نخستین رکن ارتقاء سلامت را آموزش بهداشت دانست و اظهار داشت: در این هفته در شهرستان زنگ سلامت نواخته می‌شود، استفاده از شعار سال توسط شهرداران برای آگاهی مردم، همایش روز جهانی بهداشت در سالن آموزش و پرورش، ایجاد ایستگاه سلامت در داخل شهر، تبیین شعار سال بر سر برگ ادارات، تهیه بیش از ۲۰۰۰ پیام بهداشتی، ویزیت رایگان در مناطق محروم ، بررسی فاضلاب‌های خانگی،کمیته پیشگیری از مواد دخانی،ضد عفونی کردن اماکن ورزشی و تشک‌های کشتی و ساماندهی سبزی فروشان و کلوچه پزان در ماه رمضان از برنامه‌های پیش‌رو است.

در ادامه معاون فرماندار فومن با تقدیر از مسئولان اداره‌ها و افراد زیر مجموعه آنها و بخشداران در سفر ریاست جمهور به استان و وزیر اطلاعات به شهرستان، اظهار داشت: این مهم با همت همه افراذ برگ زرین در تاریخ شهر فومن است این شهر بعد از شهر رشت دومین شهر استان در حضور پررنگ در سفر ریاست جمهور بودیم.

محمدجواد عامر افزود: تهیه برنامه هفته سلامت توسط بهداشت شهرستان و نصب در اماکن عمومی، تهیه شعار هفته سلامت و ابلاغ به اداره‌ها برای استفاده در سر برگ‌ها،دعوت از کارشناسان بهداشت و تیم همراه برای ضد عفونی کردن تشک‌های کشتی و ورزشی شهرستان و اماکن خصوصی ورزشی از برنامه‌های هفته سلامت است.تسنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید :