پدر یکی از حادثه دیدگان؛زندگی بنده با توجه به اینکه تک فرزندم را از دست داده ام تباه شده/از مسئولین خواهشمندم برای امنیت جان مردم اقدامی صورت دهند تا شاهد چنین رخدادهایی تلخ نباشیم

 در پی حادثه ی (واژگونی یک خودرو با ۵ سرنشین که منجر به مفقود شدن یکی از سرنشینان شده ) در روز پنجشنبه اخیر در محدوده کانال آب روستای نصرالله محله از توابع دهستان گشت، ترتیب مصاحبه ای دادیم با پدر یکی از حادثه دیده گان که حدود ۲ سال پیش فرزند ۱۲ ساله اش را در این کانال از دست داد و پس از چند روز جستجو جسدش را پیدا نمود

آقای ارغا ضمن عرض سلام شرح قضیه چگونگی حادثه ای که برای فرزندتان پیش آمد را بریمان شرح دهید؟

ضمن عرض سلام فرزند من امیر حسین که ۱۲ سال و هشت ماه داشت ،در ۶ تیر ماه ۱۳۹۲ در دم دمای ظهر بود که برای خرید وسیله ای با دوچرخه از منزل به بیرون رفت و دیگر خبری از او نشد متوجه تاخیر فرزندمان شدیم و توسط اهالی محل شروع به جستجو نمودیم تا فرزندم را بیابیم.

جستجوهای زیادی صورت گرفت و نهایت به کانال آب مشکوک شده و پس از تجسس های زیاد دریافتیم که دوچرخه فرزندم در زیر پل این کانال افتاده و خودش نیز بر اثر واژگونی غرق شده بود، دو روزی گذشت و پس از جستجوهای زیاد امیر حسین را در کانال اب روستای پیش حصار پیدا نمودیم،با توجه به اینکه رودخانه حفاظی نداشت فرزندم در داخل کانال افتاد،

پدر امیر حسین که ناراحتی در چهره اش مشخص بود بیان داشت؛

شکایتی برای سازمان آب منطقه ای نمودم، بعد از پیگیری های زیاد کارشناسانی به محل اعزام و در ابتدا ۵۰ درصد آن سازمان را مقصر اعلام نمودند.

مجدداً اداره اب اعتراض نسبت به رای صادره نمود و هیاتی شامل سه نفر از کارشناسان رسمی به رسیدگی پرداختند،پس از طی مدتی به بنده اعلام شد بدلیل کمبود بودجه نمی شود حفاظی برای کانال نصب نمایند و این کانال را وحشی اعلام نمودند.

بعنوان فردی که فرزندم را بدلیل بی توجهی مسئولین مربوطه از دست دادم می گویم چطور در سالیان قبل اداره آب چنین کانالی بزرگ را درست نموده اما برای امنیت جان مردم اقدامی صورت نداده است،چرا حداقل در مناطقی که سکنه زیاد بوده حفاظی نصب نشده است.در این منطقه بیش از ۵۰ خانوار وجود دارد.

پدر امیر حسین بیان داشت؛

مجدداً به رای صادره اعتراضی داشتم و هیاتی شامل ۵ نفر از کارشناسان قرار شد برای رسیدگی این حادثه اقداماتی انجام دهند که باز دیدم فرزند بنده را مقصر اعلام و نیز مجدد تقاضای اعتراض کردم . گروهی ۷ نفره به رسیدگی پرداختند و در نهایت رای صادره منع تعقیب بود.

بنده با توجه به اینکه امیر حسین تک فرزندمان بود و دیگر زندگی برای من و همسرم معنا نداشت تصمیم به پیگیری جدی تر این موضوع شدم تا ان شاالله بتوانم حق را اثبات نمایم.

با توجه به اینکه فرزند خود را در دو سال پیش از دست داده اید خواسته شما از مسئولین چیست؟

زندگی بنده با توجه به اینکه یک فرزند داشتیم و آن را از دست داده ایم تباه شده و دیگر او در بین ما نیست،مسئولین نباید بگذارند که چنین حوادثی تلخ برای مردم پیش بیاید چرا تا کنون حفاظی برای این کانال نصب نکرده اند چرا رسیدگی نمی کنند.بنده شنیدم که مسئولین دهستان گشت پیگیر شده اند تاحفاظی برای این کانال نصب شود اما اداره های مربوطه اذعان دارند که بما ارتباطی ندارد.

در حادثه روز پنجشنبه اخیر  ۲۱ خرداد ماه که شاهدش بودیم به یاد فرزندم بودم این حادثه با توجه به وضعیت موجود نه اولی بوده و نه آخرین حادثه می باشد بلکه بدلیل عدم رسیدگی همچنان کشته خواهیم داد.

از مسئولین خواهشمندم برای امنیت جان مردم اقدامی صورت دهند تا شاهد چنین رخدادهایی تلخ نباشیم بنده پدر هستم و فرزندم را از دست داده ام درک می کنم اینگونه مصیبت ها را ان شاا… که رسیدگی شود.

برای یافتن فرزندم غواص اوردند هلال احمر،اتش نشانی و… خیلی ها کمک نمودند ایا این ها هزینه نیست چرا بودجه ای برای نصب حفاظ تخصیص نمی دهند.

بنده بعنوان فردی که فرزندم را در دو سال پیش در همین کانال اب از دست داده ام بشدت از کارشناسانی که به نظرم بناحق رای داده اند خیلی دلخور و رضایت ندارم.ایا در منطقه ای که فرزندم غرق شده فقط یک نفر غرق شده؟و دیگر حادثه ای رخ نداده است.

مدتی پیش یک خودرو در این کانال واژگون شد،روزپنجشنبه ۲۱ خردادماه هم یک خودروی دیگر با ۵ سرنشین واژگون شد که شاهد مفقود شدن یک فرد هستیم، تا کی باید چنین اتفاقات تاسف باری را ببینیم خدا می داند…

در پایان مجدد از مسئولین خواهشمندم که برای این مشکل چاره ای بیاندیشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :