افشین پورعلی :مردم استان گیلان نسبت به مطالبات خود در مقایسه با سایر استانها بی توجه هستند

زلیخا صفری/به گزارش صبح فومن؛افشین پورعلی مدیر عامل پسماند استانداری گیلان در شهرداریها در جلسه کارگروه پسماند شهرستان توجه به مدیریت پسماند و محیط زیست را یکی از ارکان اساسی و اولویت های مهم زندگی اجتماعی و خصوصی مردم دانست.

وی با اشاره به اینکه شرایط موجود راهی به جزء مدیریت و توجه به حفظ محیط زیست برای ما نگذاشته است، تصریح کرد: بیان آمارها و حقایق نشان از وضعیت نامناسب و تاسف بار استان گیلان در این زمینه دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های گیلان  با بیان اینکه متاسفانه سالها از این موضوع غفلت کرده ایم افزود: امروز حساسیتی که مسئولان کشور و استان در برابر این موضوع دارند نشان از یک رویکرد جدید نسبت مسئله محیط زیست و پسماند است .

وی یادآورشد: باید با توجه به شرایط، جایگاه شکننده استان گیلان را به همگان نشان داده و علاوه برآن راهکار و ایده نیز برای حل آن ارائه دهیم .
پورعلی با حساس خواندن موضوع پسماند و زباله ، خاطرنشان کرد: برای حل موضوع پسماند و مدیریت آن کارگروه های ویژه تشکیل شده است .

وی سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را از برنامه های سازمان پسماند شهرداری ها برشمرد و تصریح کرد: طرح کوتاه مدت کمک به تفکیک زباله از مبدأ است.

وی با بیان اینکه کمک به تفکیک زباله می تواند ۳۰ درصد از حجم زباله راکاهش دهد، افزود: در تفکیک زباله از مبدأ حجم زباله ها کاهش می یابد نه وزن آن ها به طور مثال اگر ۳۰ درصد از حجم زباله ها کاهش یابد تنها ۵ تا ۸درصد از وزن زباله کاهش پیدا می کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های گیلان جمع آوری زباله ها وظیفه شهرداری ها و دهیاری ها ندانست و اظهارکرد: این عزیزان با جمع اوری زباله در حق مردم به نوعی لطف می کننددرقبال این لطف مردم وظیفه دارند در جهت تفکیک و ساماندهی پسماند و زباله کمک کنند.

وی با اشاره به برنامه های میان مدت، کوتاه مدت و دراز مدت تاکید کرد:  مرحله آموزش را جزء این برنامه ها است و با آموزش می توانیم این فرهنگ را در میان مردم نهادینه کنیم.

پورعلی خاطرنشان کرد: مردم استان گیلان نسبت به مطالبات خود در مقایسه با سایر استانها بی توجه هستندو به وظایف اجتماعی خود به خوبی عمل نمی کنند .

وی مدیریت پسماند و زباله ها در بحث کلان جامعه را از برنامه های بلند مدت برشمردو  گفت: در این برنامه به چگونگی مدیریت زباله های انباشت شده و بحث مهم زباله سوزها رسیدگی می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ها گیلان خاطرنشان کرد: همه ما چه مسئولان و چه مردم از نظر اخلاقی، وجدانی و کاری باید نهایت تلاش خود را بکار ببریم تا این مشکل در شهرستان ها و استان حل شود.

در این جلسه شهرداران شفت و احمد سر گوراب و دهیاران نیز به ارائه مشکلات و نقطه نظرات پرداخته و خواستار تخصیص اعتباراتی برای ماشینهای حمل زباله و ایجاد امکانات شدند.

در پایان این جلسه با حضور مدیر کل محیط زیست گیلان  و با حضور فرماندار و مسئولان تفکیک زباله از مبداء در شهرستان شفت و افتتاح سیستم فاضلاب شرکت ارسو خزر ایرانیان  نیز اجراء شد

این خبر را به اشتراک بگذارید :