فرماندار شفت در جلسه کارگروه پسماند:به پسماند به عنوان یک فرصت برای سود آوری و درآمد زایی نگاه کنیم

دومین جلسه کارگروه پسماند  در شهرستان شفت با حضور محمد رضا برجی مدیر کل محیط زیست گیلان و علی پور مدیر عامل پسماند استانداری گیلان و فرماندار و رئیس محیط زیست شهرستان و مسئولان ادارات برگزار شد.

زليخاصفري/به گزارش اختصاصي صبح فومن در این جلسه ابتدا یونس محمودی فرماندار شفت  از همه کسانی که در جهت ایجاد فضایی پاک، سالم و نشاط آفرین تلاش می کنند تشکر و قدردانی کردو افزود: در چند سال اخیر محیط زیست و توجه به آن یکی از دغدغه های مسئولان کشور و استان شده است.

100_1159

وی با بیان اینکه اعضای کارگروه پسماند باید به زباله به دید یک فرصت نگاه کنند نه تهدید،اظهار کرد: پسماند و موضوعات مرتبط با آن باید در افکار و اندیشه های ما جایگاه خاصی پیدا کند و براین باور باشیم که اجرا و تحقق عینی نه تنها یک ضرورت و فرصت است بلکه دلیلی برای نشان دادن اصل مهم مشارکت فعالانه همه مردم در تبیین و تشریح اصول اساسی آن است.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه رسیدن به چنین جایگاهی فقط با آگاهی ، بینش و افزایش هم افزایی بین دولت و ملت ممکن است،اظهارداشت: شهرستان شفت در راستای تاکیدات استاندار مبادرت به تشکیل کمیته فرعی و تخصصی برای این امر مهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی مسئولان و اعضای کارگروه مدیریت پسماند شهرستان با تعامل، هم سویی و بهره گیری از استعدادها و ظرفیت ها می خواهنداین مبحث مهم را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنند گفت:من از اعضای کارگروه می خواهم که به پسماند به عنوان یک فرصت برای سود آوری و درآمد زایی نگاه کنند .

محمودی به اجرای موفقیت آمیز طرح تفیکی زباله از مبدأ در بخش احمدسرگوراب اشاره کردو افزود: در زمینه پسماندهای کشاورزی با همکاری عزیزان توانستیم ۹۵ درصد از پسماندها را به صفر برسانیم .

وی با بیان اینکه پسماند باید به فرهنگ مردم عامه تبدیل شود، گفت: در زمینه پسماندهای بیمارستان خوشتبختانه ۱۰۰ درصد این پسماندها توسط شرکتی که با آن قرارداد دارند تحویل گرفته می شود.

در ادامه علی فرهي رئیس محیط زیست شهرستان در این جلسه  اظهار کرد :  ما در شهرستان تا امروز هفت کار گروه پسماند داشتیم که در این کارگروه ها ۶۶ مصوبه تصویب شده که ۸۰ درصد از آنها عملیاتی گردیده است .

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از طرح تفکیک زباله از مبدأ در بخش احمدسرگوراب انجام گرفته استگفت: این بخش روزانه ۳ تن تولید زباله  داشت که با اجرای این طرح به ۱٫۵ تن در روز رسیده است .

رئیس محیط زیست شفت به شروع فعالیت های شهرداری شهر شفت در زمینه طرح تفکیک از مبدأ اشاره کرد و گفت:  در شهر شفت نیز که روزانه ۱۲ تن زباله تولید می شد امروز به ۹ تن رسیده است .

فرهي به برگزاری کارگاه های آموزشی در هر دوبخش مرکزی و احمدسرگوراب اشاره کرد و افزود:میزان تولید زباله در دهستان ها که روزانه ۲۰ تن بود اکنون به ۱۰ تن رسیده است.

رئیس محیط زیست شفت این شهرستان را دارای چهار کارگاه فعال بازیافت زباله در شهرک صنعتی و سه کارگاه ورمی کمپوست  اعلام کرد :ما با تمام امکانات و آموزش سعی می کنیم که موضل پسماند را در این شهرستان  به نحو احسن هدایت و مدیریت کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید :