تقدیر از جوانان برتر گیلان یا جوانان انتخاباتی و سیاسی؟

هفته گذشته نشست تقدیر از جوانان برتر استان به ریاست استاندار گیلان و حضور مسئولان مرتبط با امور جوانان در سالن الغدیر استانداری به مناسبت هفته جوان برگزار شد که البته یکدستی مدعوین و نحوه انتخاب آنها جای تأمل داشت.

برپایی این جلسه هم به مانند سایر موضوعات مربوط به جوانان فعال و نخبه، با مظلومیت این قشر همراه بود. زیرا اکثر افرادی که حضور داشتند از جوانان سیاسی بودند که به خاطر نزدیکی با مسئولین و با رابطه انتخاب شده بودند. جوانانی که یا سابقه عضویت در حزب اعتدال و توسعه را داشتند و یا در ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی فعالیت کرده بودند و البته بودند تعداد انگشت شماری که به این طیف ها وابستگی نداشتند.

سوال اینجاست که جایگاه جوانان نخبه که قرابتی با طیف های سیاسی اصلاح طلب و اعتدال گرایان ندارند، کجاست؟ مگر شاخص انتخاب جوانان برتر باید حضور در محافل سیاسی و انتخاباتی باشد؟

بدون شک عدم بهره گیری از جوانان و نخبگان علمی، فرهنگی و… از طیف های گوناگون یکی از چالشهای مهم استان می باشد. آنچه که عیان است گویا سیاسی کاری در رسیدگی به امور جوانان بیش از پیش ادامه دارد.

انتظاری که از اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان به عنوان بانی جلسه و متولی امور جوانان می رفت، این بود که با یک برنامه ریزی اصولی، هدفمند و منسجم، ظرفیت جوانان را در جای جای استان بررسی و از بین آنها نخبگان را شناسایی می کرد.

با همه این تفاسیر لازم است که مسئولان در دیدگاه های سلیقه ای و جناحی خود در مسائل مربوط به جوانان تجدیدنظر کرده و اجازه دهند جوانان علاقه مند و تأثیرگذار، انگیزه خدمت به میهن و توان حرکت در همه عرصه ها را از دست ندهند بلکه بتوانند در راستای پویایی و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته تلاش کنند.

 

میلاد ابراهیمی، سردبیر پایگاه خبری «شمال ما»

این خبر را به اشتراک بگذارید :