علیدوست؛ شهر فومن نيازمند ايجاد فضاهاي مناسب براي جذب گردشگر مي باشد.

به گزارش صبح فومن :صبح پنج شنبه ۷خرداد با حضور ميرشمس مومني زاده فرماندار فومن ، ناصر عاشوري نماينده مردم فومن و شفت ، شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر فومن نشستي در خصوص بررسي مسائل و مشکلات عمراني شهر فومن در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.
عليرضا عليدوست رئيس شوراي اسلامي شهر فومن در ابتداي اين جلسه با اشاره به موقعيت گردشگري شهر فومن گفت: شهر فومن با توجه به اينکه در تمام طول سال ميزبان مسافران بسياري است نيازمند ايجاد فضاهاي مناسب براي جذب گردشگر مي باشد.
وي با اشاره به پروژه احداث پارک جنگلي در منطقه پيش حصار و کاس احمدان افزود: با احداث اين دو پارک جنگلي حدود سه متر به سرانه فضاي سبز هر شهروند افزوده خواهد شد که اميدواريم با حمايتهاي جناب آقاي عاشوري نماينده محترم و مهندس مومني زاده  فرماندر پرتلاش هرچه زودتر اين دو طرح عملياتي گردد که براي رشد اقتصادي و ارتقاي کل شهرستان بسيار مفيد خواهد بود و در حال حاضر اقدامات لازم جهت تملک و تحويل اين دو قطعه زمين در اجراي بند ج ماده ۱۴۷ قانون برنامه پنجم انجام شده است.
رئيس شوراي اسلامي  شهر فومن تصريح کرد: با توجه به پيگيريهاي صورت گرفته تاکنون تحويل دو قطعه زمين پيش حصار و ماورديان از منابع طبيعي به شهرداري فومن ناتمام مانده است که از نماينده و فرماندار محترم انتظار حمايت و کمک همچون گذشته را انتظار داريم.
عليدوست در بخش ديگري از صحبتهايش به اجرا و امتداد بلوار آيت الله کاشاني تا منطقه پيش حصار اشاره و خاطرنشان کرد: اجراي اين پروژه نيازمند آزادسازي مسير، زيرسازي ،آسفالت و جدول گذاري است و چون در حريم شهر قرار دارد نيازمند مساعدت ادره راه و شهرسازي نيز هستيم.
وي گفت:آسفالت خيابانها ، معابر و کوچه هاي سطح شهر فومن در بسياري از مناطق فرسوده است و در اين مورد نيز نيازمند کمک و ياري مسئولين شهرستان و استان هستيم.
رئيس شوراي اسلامي شهر فومن به خرابي آسفالت کنار گذر کارگر اشاره نمود و افزود : آسفالت اين کنارگذر در کاهش بار ترافيکي و برقراري ارتباط دو شهرستان فومن و شفت به ما کمک نمايد همچنان که رسيدگي به وضعيت آبگرفتگي سطح شهر نيز يکي از درخواستهاي شوراي اسلامي و شهرداري فومن بوده است به طوريکه در سالهاي گذشته براي اجراي پروژه دفع آبهاي سطحي شهر توسط ستاد مديريت بحران استانداري در اجراي ماده ۱۲ قرار بر اين بود که مبلغ دو ميليارد اعتبار در اين خصوص تخصيص داده شود ولي در حال حاضر اقدامي صورت نگرفته است که نيازمند مساعدت و پيگيري لازم مي باشد.
در ادامه اين جلسه هريک از اعضاي شوراي اسلامي شهر فومن نظرات و پيشنهاداتشان را ارائه نمودند که مهم ترين آن شامل پل حاجي آباد که موجب ترافيک ميشود، بازار هفتگي جهت انتقال به محلي مناسب ، دعوت و استفاده مناسب از بخش خصوصي ،  مشکلات مالي و داخلي شهرداري و هم چنين تأکيد بر ساختار سازي بود.
ناصر عاشوري نماينده مردم شريف شهرستانهاي فومن و شفت در مجلس شوراي اسلامي نيز در ادامه اين جلسه گفت:انتظار داريم دوستان عضو شوراي اسلامي شهرو شهردار فومن قدمهاي خوبي بردارند و به قول هايي که به مردم دادند عمل کنند.

2
وي تصريح کرد: قولهايي که آقاي شهردار به مردم داد بخشي از آن آرماني بود و بخش ديگر آن قابليت اجرا داشت که توقعاتي را در مردم ايجاد نمود.
نماينده مردم شريف شهرستانهاي فومن و شفت در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از عدم پيگيري شوراي اسلامي شهر فومن در خصوص دريافت زمين پيش حصار و ماورديان جهت ساخت پارک جنگلي خاطر نشان کرد: در اوايل سال ۹۳ با دعوت بنده آقاي انگورج معاون جنگل هاي سازمان منابع طبيعي کشور در خصوص پارک جنگلي ماورديان و پيش حصار و يکبار ديگر در همان سال با حضور مديران کل راه و شهرسازي و منابع طبيعي در دفتر معاون عمراني  استاندار برگزار شد با دستور شخص استاندار  مقرر شد که اين دوقطعه زمين به شهرداري فومن واگذار شود ، اکنون سوال من از اعضاي شوراي اسلامي و شهرداري اين است چرا در خصوص تحويل اين زمين به شهرداري پيگيري نشده است.
وي گفت:انتظار داريم دوستان شوراي اسلامي و شهردار فومن پيگير اين دو طرح باشند و اقدامات لازم صورت گيرد و اگر در جايي لازم است اعلام کنند تا بنده و فرماندار طبق روال گذشته ورود کنيم.
عاشوري در مورد شانه سازي و آسفالت انتهاي بلوار شهيد افتخاري تا پيش حصار گفت: بنده بارها اعلام نمودم و بار ديگر عنوان ميکنم شهرداري فومن کار آزادسازي و زير سازي حاشيه مسير را انجام دهد بنده پيگيري لازم در خصوص آسفالت را انجام خواهم داد.
نماينده مردم شريف شهرستانهاي فومن و شفت در بخش پاياني صحبتهايش گفت: پس از تکميل تقاطع غيرهم سطح و تاپايان سال جاري کار ساخت و افزايش حاشيه پل حاجي آباد نيز آغاز خواهد شد.
هوشنگ عباسقليزاده شهردار فومن نيز در ادامه اين جلسه گفت: منابع طبيعي در خصوص زمين پيش حصار  که در اختيار مرکز تحقيقات منابع طبيعي قرار دارد همکاري لازم را ندارد و نيازمند يک نشست با رئيس مرکز تحقيقات کشور مي باشد.
شهردار فومن افزود: با ساخت زمين چمن مصنوعي فوتبال و جايگاه سوخت CNG مي توانيم درآمدزايي کنيم.
وي به مشکلات موجود در شهرداري از نظر مسائل مالي و اعتبارات اشاره نمود و افزود : شهردار قبلي ۶۰۰ميليون تومان از پول گاز شهرداري را صرف حقوق پرسنل کرده که با تمام مشکلات آنرا پرداخت نموديم.

3
مومني زاده فرماندار شهرستان فومن نيز در اين نشست ضمن تبريک بمناسبت فرارسيدن اعياد شعبانيه گفت: از زحمات تمامي عزيزان به خصوص نماينده شهرستان ، شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر در خصوص پيگيري مشکلات و مباحث مرتبط با توسعه و عمران شهري کمال تشکر را دارم.
وي شهردار و شوراي اسلامي شهر فومن را داراي توانايي هاي بسياري دانست و افزود : شهردار و اعضاي شوراي اسلامي  شهر فومن  ظرفيتهاي بيشتري براي خدمت دارند اما آنچيزي که در حوزه عمراني انتظار داشتيم تا به امروز شاهد آن نبوديم .
فرماندار فومن خاطرنشان کرد: تقاضاي بنده از اعضاي محترم شوراي اسلامي و شهردار اين است که از تمامي ظرفيتشان جهت عمران و آباداني شهرستان و به ويژه شهر فومن استفاده نماييم.
وي در بخش پاياني صحبتهايش افزود: همه ما در قبال وظيفه اي که جهت خدمت به مردم داريم مسئوليم و بايد پاسخگو باشيم و اميدواريم در مقابل مردم همگي سربلند باشيم.روابط عمومی فرمانداری

این خبر را به اشتراک بگذارید :