در جلسه ۹۳ شورای شهر فومن چه گذشت!!

 

شهردار فومن در خصوص سنگ مالون گفت: اکنون جدی می گویم که ارزان خرید نموده ایم چه کسی را برای ارزان خرید کردن محاکمه می کنند استعلام نیز برای ارزان خرید کردن است

ابراهیم فلاح/به گزارش صبح فومن؛جلسه ۹۳ شورای اسلامی شهر فومن عصر روز چهارشنبه با حضور همه اعضای شورا و شهردار فومن و به ریاست شاهین علیزاده شاد فومنی نایب رییس شورا برگزار شد.

شاهین علیزاده گفت: همانطور که مستحضر هستید ما در اواخر اردیبهشت ماه مصادف است با روز روابط عمومی و ارتباطات که جا دارد تشکر نماییم و ۸۴ مین سالروز تاسیس شهرداری فومن را تبریک عرض می نماییم شهرداری فومن در طول این ۸۴ سال نماد خدمت به شهر بوده است وبیش از ۸ دهه قدمت دارد و از همه کسانی که از بدو تاسیس شهرداری در شهرداری خدمت نموده اند یادشان گرامی می داریم و تقدیر و تشکر می نماییم.همانطور که مستحضر هستید موضوع جلسه استماع و بررسی نامه ای در خصوص سنگ مالون و … است. همانطور که مستحضر هستید همکاران ما در شورا نسبت به برخی معاملات و فاکتورها در شهرداری بوده است که اعلام ابهام توسط شهرداری محترم و عوامل محترم خواهیم بود. نایب رییس شورا گفت: دو تن از اعضای شورا سید سینا میری نرگسی و زهرا نظری نامه ای در این خصوص تنظیم نموده اند.

شورای شهر فومن

در ادامه جلسه نجادی مسئول واحد عمران شهرداری صحبت نمود در خصوص سنگ مالون که از لوشان ما خریداری کردیم ، هر عدد ۲۱۰۰ تومان قیمت دارد ، سنگ مالون که از نمین خریدار کردیم به طور متوسط هر کامیون ۱ میلیون در نظر گرفتیم ، یک روش استدلالی داریم که هر متر مربع چه مقدار سنگ استفاده می شود که میانگین ۱۲ عدد از لوشان و در نمین ۷ عدد سنگ مالونی که از لوشان خریداری نمودیم.سنگ لوشان ۱ متر ۱۳ عدد جاگذاری میشود.

در ادامه شهردار فومن گفت: یک سال و نیم و در اوایل کار شهرداری یکی از معضلات مهم ما بحث آبگرفتگی بود که اقدام به خرید سنگ از لوشان نمودیم و هماهنگی های لازم انجام شد. نتیجه کار این شدکه معدن لوشان جوابگوی این نبود که بتواند به موقع به ما سنگ بدهد و قرار شد با کامیون های خودمان و کامیون های خودشان سنگ خریداری نمودیم و قیمت منطقه نمین را نیز در آوردیم که البته قیمتها متفاوت است و بالای ۱۰-۱۵ کامیون سنگ خریداری نمودیم و با توجه به بررسی های لازم قیمتها به صرفه تر بود و از کامیون های محلی استفاده نمودیم و سنگ تهیه نمودیم و پس از آن بحث جذب اعتبارات پیش آمد و بر اساس تنوزنی حساب میشود تا بتوانیم اعتبارات دولتی جذب نماییم که البته ماده ۱۰ لغو شد و ماده ۱۲ تخصیص، صفر اعلام شد و سازمان برنامه بودجه دبیر اینکار است و میتوانند تحقیق نمایند.

در ادامه ملت دوست مسئول امورمالی شهرداری عنوان نمود که زیر ۵۰ میلیون استعلام نمی کنند و یک میلیون و صدخریداری نموده ایم.

در ادامه نجادی گفت: ما هر جور پاسخ می دهیم شما طور دیگری می گویید.

شهردار گفت: ۹۳۸ تن سنگ خریدیم ۶۴۷۰۰ قیمت شده است ما ناچار هستیم بر اساس آیتم های سازمان برنامه و بودجه کار نماییم. زمانی که عنوان مالون به یک سنگ داده میشود یک اندازه دارد از ۲۰ شروع میشود به بالا یک نوع مالون با روش کار منظم داریم یک مالون با روش کار غیر منظم داریم ما لاشه را تنی ۲۵ هزار تومان خرید کرده ایم. هوشنگ عباسقلیزاده گفت: من از خدا می خواهم ارزان خرید نمایم از روزی که اعتراض شد خرید را قطع نمودیم. ما اصلا نیازی به مجوز شورا نداریم زیر ۵۰ میلیون در اختیار خودم است. شما در نمین هیچگونه افزایش قیمتی ندارید زیرا تولید شده بود در دستشان مانده بود اما لوشان اینگونه نیست.

علیرضا علیدوست گفت: یک کارشناس معدن بیاوریم تا نظر بدهد چون ما هر چه قدر صحبت نماییم مساله حل نخواهد شد.

شهردار گفت: ما اینجا جمع شده ایم که اولاً به مردم خدمات دهیم دوماً صرف و صلاح شهرداری را رعایت کنیم. اکنون داریم کانال بسیج را کار می کنیم و من نیز با پیشنهاد آقای علیدوست موافق هستم اینکار را انجام دهید.شهردار افزود: در مورد استعلام آن معدن انحصاری است. حرفهای ما اسناد مالی است اگرلاشه خریدیم چک صادر نموده ایم در آن خصوص و اگر مالون خریدیم به همین منوال فاکتورها و صورتحساب ها در امورمالی موجود است تلاش داریم هر پولی که در اختیار ما است به نحواحسن استفاده نماییم و تمام کارها یک نکته اساسی دارد که ما بی پول هستیم. شهردار تاکید نمود: اکنون جدی می گویم که ارزان خرید نموده ایم چه کسی را برای ارزان خرید کردن محاکمه می کنند استعلام نیز برای ارزان خرید کردن است. شهردار افزود: من زمانی هر کاری می کنیم بر اساس اسناد مالی ما مورد بازرسی قرار می گیریم و همه توسط چک است و می تواند کارشناسی انجام دهید زیرا میتوان بازرسی انجام داد. امانی کار انجام نمی دهیم زیرا اعضای شورا ناراحت اند پیمانکاری کار انجام می دهیم. برای اینکه پیمانکار برق CNG خودمان را تعیین ۶۰- ۱۵۰ میلیون تومان پول نیاز داریم اگر نکنیم دولت جمع می کند و میرود.

در ادامه جلسه شاهین علیزاده در خصوص کارشناس رای گیری نمود که ۵ رای آورد.

میری نرگسی: از دستگاه نظارتی اقدام می نماییم.

نعمتی: پس دیگر کسی درباره سنگ مالون اظهار نظر نکند.

علی ولیزاده: ما ۶ ماه است در خصوص سنگ مالون داریم بحث می کنیم و آقای نرگسی سوال نموده اند و پول آن را نیز تمام کمال پرداخت نشده است و اکنون کارها خوابیده است و وقت ما خدایی نکرده، گرفته نشود. و… .

شاهین علیزاده گفت: وقتی ما در امورات تشکیک می کنیم روند کار جلوگیری میشود و نمیتوان کار انجام داد.

کلیدواژه ها : , ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :