بايد شناخت جوانانمان از سيره حضرت علی اکبر(علیه السلام) بيشتر باشد و اين يک تکليف است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت گفت: بايد شناخت جوانانمان از سيره حضرت علی اکبر(علیه السلام) بيشتر باشد و اين يک تکليف است.

به گزارش صبح فومن به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت ، حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده، ۷ خرداد ۹۴ در آستانه ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(علیه السلام) و روز جوان ضمن تبریک این روز فرخنده طی سخنانی اظهار داشت: شناخت مردم از حضرت علي اکبر(علیه السلام) مربوط به شهادت ايشان است و ما کمتر در مورد ولادت و شخصيت حضرت علي اکبر(علیه السلام) مي دانيم و اين عيب بزرگي است؛ پس بايد شناخت ما از سيره ايشان بيشتر باشد و اين يک تکليف است.

وی تصريح کرد: فکر و انديشه حضرت علي اکبر(علیه السلام) پاک بود و متاسفانه ما امروز چند هزار نحله و فرقه انحرافي داريم و خيلي از جوانها ندانسته در اين دام ها گرفتار مي شوند و تمام هدف دشمنان اسلام از ترويج عقايد ضاله، تخريب هويت جوانان و به انحراف کشيدن این نسل مهم است؛ لذا جوانها بايد روش زندگي، عبادت و فکرشان را از حضرت علي اکبر(علیه السلام) الگو بگيرند.

اين کارشناس دینی با اشاره به زندگي و شخصيت حضرت علي اکبر(علیه السلام) افزود: آن حضرت در زندگي خویش تعيين اولويت داشت؛ امروز يکي از مشکلات مديريتي اين است که اولويت ها ابهام دارند و ما نمي دانيم که اولويت زندگي مان چيست، درحالیکه حضرت علي اکبر(علیه السلام) اولويت زندگيش را مي دانست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت ابراز کرد: حضرت علي اکبر(علیه السلام) سلامت نفس داشت، راه رفتنش نبوي، نشست و برخاستش نبوي، حرف زدنش و خلاصه همه خصوصياتش نبوي بود؛ آن حضرت خوش اخلاق بود همانطور که در روايت است که مومن غمش در دلش و شاديش در چهره اش است؛ حضرت علي اکبر(علیه السلام) اين گونه بود پس جوان هایمان نیز بايد سلامت نفس داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: حضرت علي اکبر(علیه السلام) سلامت جسم داشت؛ ولی متأسفانه امروزه می بینیم برخی جوان هاي ما خودشان را به مواد مخدر آلوده کرده اند و اين مواد مخدر هم دامي از طرف دشمنان ما براي نابودي نسل جوان ماست.

حجت الاسلام ابراهیم زاده در بخش دیگری از بیانات خویش اشاره ای به مسأله مهم خانواده کرد و عنوان داشت: خانواده‌ها باید مراقب تربیت فرزندان خود باشند؛ مبادا سهل انگاري‌هاي ما سبب گمراهي نسل جوان اين کشور شود؛ بايد تربيت خانواده‌ها طوري باشد که اين نسل نيز مانند جوانان دهه ۶۰ آماده فداکاری و سلحشوري باشند.

وی تاکید کرد: اگر فساد اخلاقي در جوانان راه يابد حس شهادت طلبي و آزادگي و آزاد مردي در آنها از بين مي‌رود؛ الگوي شهداي جوان ما حضرت علي اکبر (علیه السلام) بود، توکل آنها بر خدا بود و با شعار “يا علي” و ” يا حسين” پا به جبهه‌هاي حق عليه باطل گذاشتند؛ قطعا الگوي آنها فلان بازيگر هاليوود يا فلان ستاره فوتبال نبود.

این مسئول فرهنگی افزود: اگر بدنبال تربيت جوانان متدين، متعهد و کارآمد هستيم بايد اهميت ويژه اي براي بنيان خانواده قائل باشيم.

ابراهیم زاده اظهار داشت: دشمنان اسلام بدنبال از هم گسستن نظام خانواده، ترويج بي بند و باري و بي هويت کردن نسل جوان هستند تا از اين طريق بر افکار جوامعِ به قول خودشان جهان سوم، تسلط پيدا کرده و اهداف خودشان را در اين جوامع پياده کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت خاطرنشان ساخت: مستکبران جهان، دنياي امروز را به جهان اول، دوم و سوم تقسيم مي کنند و به قول خودشان ايران، جهان سومي است چون آسمان خراش هايي نظير آنان ندارد؛ ولي از ديدگاه اسلام جهان اول کشورهايي هستند که جوانان آن کشور نگاه آلوده به نامحرم نداشته باشند، زنانش عفيف و با حجاب باشند و آموزه هاي دينشان را رعايت کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :