گفتگو با برادر شهيد مهدي غلام نيا بمناسبت اربعين اين شهيد گرامي،
مهدي در هر حالتي وظيفه و رسالت پاسداري خود را در اولويت قرار مي داد

با توجه به فرارسيدن اربعين شهادت شهيد مهدي غلام نياي فومني فرصتي دست داد تا مصاحبه اي با حاج حسين غلام نيا يكي از برادران اين شهيد عزيز داشته باشيم كه در ادامه بدان پرداخته مي شود.

image

١-ضمن عرض سلام در ابتدا از خانواده شهيد غلام نيا برايمان سخن بگوييد؟

باسلام واردات خدمت مردم شهید پرور شهرستان فومن ، خانواده غلام نيا از خانواده مذهبی و پیرو ولایت بوده كه سه برادر توفيق حضور در دفاع مقدس داشته كه در اين بين دو برادر نيز جانباز انقلاب هستند كه اين امر را افتخار مي دانيم.

٢-اين شهيد گرامي چندمين فرزند خانواده مي باشد؟

شهید مهدی عزيز ششمین فرزند خانواده بوده و افتخار اين را داشتند كه لباس مقدس پاسداري انقلاب را بر تن داشته باشد.

٣-از خصوصيات اخلاقي و رفتاري ايشان برايمان سخن بگوييد؟

از خصوصيات بارز شهید مهدی غلام نيا صبر و مهرباني بود که در همه مراحل زندگی وکاری صبر پیشه می کرد ،هیچ وقت بداخلاقی نمی کرد درهمه کارها با خنده وخوش اخلاقی و سختكوشي به جلو مي رفت و در مجموعه كاري اش نيز اين خصوصيات زبانزد بود.

image

٣-با توجه به اين مصيبت وارده كه البته شهادت در راه خدا افتخاري بزرگ مي باشد در صورت امكان از فرزند ايشان كه از قاريان و حافظان قرآن مي باشد و همسر گراميشان برايمان سخن بگوييد؟

همسر محترمه اين شهيد با صبر زينب گونه در اين مدت رسالت خويش را انجام داده و همچنين ” مبينا” ي عزيز تنها يادگار آن شهيد هم اكنون حافظ چند جز از قرآن كريم بوده و ازاینکه فرزند دلبندش و عزيزمان شخصیت قرانی دارد افتخاري بس بزرگ است و ما بر خود فرض مي دانيم كه برادر شهيدمان چشم خودش را برای ما به یادگار گذاشت و ما نيز به هر نحو شده او و مادر گراميش را حفظ خواهيم نمود و اين را يك وظيفه و افتخار مي دانيم.

image

٤-آنطور كه از همكاران و دوستان اين شهيد گرامي شنيده ايم رفتار،پشتكار و فعاليت اين شهيد مثال زدني و مردي خستگي ناپذير بوده در اين خصوص توضيح دهيد؟

بله
مهدي ما در هر حالتي وظيفه و رسالت پاسداري خود را در اولويت قرار داده بود كه مأموريتهاي متعدد و مختلف كاري خود گواه اين مدعاست بطوريكه گاها پيش آمده بود خانواده اين شهيد از حداقل زمان همراهي با ايشان برخوردار مي شدند.از آخرين مأموريتهاي ايشان افتخار تداركات و پشتيباني زائران اربعين حسيني بود و بلافاصله بعد از آن عازم مناطق عملياتي جنوب بعنوان خادم الشهدا بود كه در نهايت در همين راه نيز بشهادت رسيد

image
٥-چطور مي شود جوانان امروزي از سيره شهدا بهرمند و اين شهيد و شهدا گرامي را الگوي اهداف و كارهاي خود قرار دهند؟

بله امروز جوانان ما آگاه هستند به مسایل انقلاب، و در اين برهه اخير كه جنگ نرم و همه هجمه هايي كه دشمن در حال وارد كردن است ماهم باید به جوانان با نشان دادن راه شهدا کمک کنیم مسیر ویاد خاطره و رشادتها و ایثارگری هاي شهدا را برایشان بازگو کنيم تا ذهنشان روشن تر شود.

image

٦-در پايان ضمن تشكر ،صحبت خاصي داريد بفرماييد؟

از همه مردم خوب و ولايتمدار شهرستان،خانواده هاي شهدا و ايثارگران مسئولين شهرستان و استان علي الخصوص سردار عبداله پور فرمانده محترم سپاه قدس گيلان،همكاران سپاه پاسداران ،نماينده محترم،فرمانده سپاه فومن،اهالي روستاي كمسر،طلاب و روحانيون و…که در كه در تشييع باشكوه اين شهيد بزرگوار كه نماد بيعت با راه و سيره شهدا و امام عزيز بود و همچنين مراسمات سوم ، هفتم يادبود اين شهید حضور داشتند كمال تشكر و قدرداني میکنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید :