آغاز به کار  مرکز صنایع دستی ماسوله

معاون میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از آغاز به کار مرکز صنایع دستی ماسوله در خانه تاریخی شکوهی در این شهرک کهن خبر داد.

به گزارش صبح فومن؛سلمان شاه محمدی بیان داشت مرکز صنایع دستی ماسوله در زمان حاضر بصورت موقت با تاکید بر صنایع دستی این شهرک تاریخی آغاز به کار کرده و در صورت فراهم شدن مقدمات لازم به خانه صنایع دستی ماسوله تبدیل می شود.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای احیا و حفاظت از رشته های بومی صنایع دستی ماسوله چون چلنگری، چموش دوزی ، دست بافته های پشمین ،عروسک های بافتنی و … انجام شده است.

وی اظهار کرد: همچنین با انجام این کار روند تولید رشته های بومی صنایع دستی در این شهرک تاریخی تثبیت و از میزان ارایه صنایع دستی خارجی کاسته خواهد شد.

شاه محمدی ماسوله را مقصد قابل اعتنایی برای گردشگران داخلی و خارجی دانست و افزود: در نوروز امسال حدود ۲۶۵ هزار گردشگر وارد این شهرک تاریخی شدند.

شهرک تاریخی ماسوله در ۳۶ کیلومتری غرب مرکز شهرستان فومن و ۵۵ کیلومتری غرب رشت مرکز استان گیلان با قدمتی ۸۰۰ تا هزار ساله است که در سال ۱۳۵۴ شمسی با شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیز پیش از این گفته بود فرآیند ثبت جهانی شهرک تاریخی ماسوله در صورت رفع موانع ، در اولویت قرار می گیرد.ایرنا

کلیدواژه ها : ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :